کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کیهان: ترور نخست‌وزیر عراق، نمایشی است!

17 آبان 1400 ساعت 14:59


گروه سیاسی: روزنامه کیهان با مشکوک خواندن ترور نخست وزیر عراق نوشت: از همان آغاز برخی رسانه‌های نزدیک به سعودی انگشت اتهام را به سوی جریان مقاومت عراق گرفتند در حالی که هرگونه ناامنی و بی‌ثباتی در عراق به طور قطع با منافع جریان‌های مقاومت که برای ایجاد امنیت در این کشور ده‌ها شهید و جانباز تقدیم کرده‌اند، در تضاد است.واکنش سریع برخی عناصر، رسانه‌ها و گروه‌های غرب‌گرا به رخداد حمله پهپادی به منزل الکاظمی و متهم‌سازی گروه‌های مقاومت به دست داشتن در این اقدام، موضوعی است که ابهامات این رخداد مشکوک را بیشتر می‌کند، به ویژه اینکه اظهارات و اظهارنظر‌هایی از این دست در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نیز بازتاب گسترده‌ای داشته است.
به این نکته مهم هم باید توجه داشت که، سرکوب خونین تظاهرات معترضین به نتایج انتخابات که مصطفی کاظمی را تحت فشار قرار داده بود، با این حادثه به حاشیه رفت! معترضین به نتایج انتخابات در عراق تاکنون به صورت مسالمت‌آمیز درخواست‌های خود را مطرح کرده‌اند، اما با حمله نیرو‌های امنیتی و کشته و زخمی شدن گروهی از مردم در تظاهرات روز جمعه مشخص شد که برخی حاضر به شنیدن اعتراض آرام مردم نیستند و به آن با گلوله پاسخ می‌دهند. اما این حمله کذایی تمام مسئله انتخابات را تحت شعاع قرار می‌دهد.
همچنین در حالی که کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی رخداد‌های خونین روز جمعه در بغداد تشکیل شده و در تلاش برای شناسایی آمرین و عاملین کشتار معترضان است، رخداد حمله به اقامتگاه نخست وزیر عراق به طور قطع موجب به حاشیه رفتن وقایع روز جمعه و نادیده انگاشتن مطالبات معترضان به نتیجه انتخابات خواهد شد و نمی‌تواند منفعتی برای آنان به دنبال داشته باشد.
در کنار موارد ذکر شده عدم فعالیت پدافند آمریکایی «سی‌رام» که در سفارت این کشور در بغداد مستقر بوده و با کوچکترین تحرکی در آسمان پایتخت عراق فعال شده و واکنش نشان می‌دهد نیز از موضوعاتی است که به ابهامات موجود در این رخداد دامن می‌زند. تمام این دلایل، شائبه نمایشی بودن این حمله را تقویت می‌کند و ادعا‌های مسئول امنیتی کتائب حزب الله را در ذهن پررنگ‌تر می‌کند.


 


کد مطلب: 304002

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/304002/کیهان-ترور-نخست-وزیر-عراق-نمایشی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir