به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : ۳۰۴۰۶۴

اعمال محدودیت برای واکسن نزده‌های اتریش

اعمال محدودیت برای واکسن نزده‌های اتریش
گروه بین الملل: دولت اتریش سخت‌گیری‌های کرونایی را تشدید کرد. کسانی که گواهی واکسن یا مدرک بهبودی نداشته باشند، از ورود به رستوران، سینما، آرایشگاه و بسیاری مراکز عمومی محروم خواهند بود. مقررات موسوم به " 2G" به فوریت اعمال شده‌اند.
به تصمیم دولت اتریش، کافه‌ها‌، رستوران‌ها، هتل‌ها و بسیاری مراکز خدمات عمومی صرفا برای افراد واکسینه شده و بهبود یافته از کرونا قابل استفاده خواهند بود. شرکت در مراسم و مهمانی با جمعیت ۲۵ نفر به بالا نیز شامل این قاعده می‌شود. معاون صدراعظم اتریش به شبکه تلویزیون سراسری این کشور گفته است: «معتقدیم که این مقررات به مهار موج کرونا کمک شایانی می‌کند.»
ورنر گوکلر قرنطینه کردن افراد واکسینه نشده در مناطق پرشیوع‌ را نیز منتفی ندانسته است.آمار ابتلا به کووید ۱۹ در اتریش اخیرا سیر صعودی نگران کننده‌ای پیدا کرده است. شاخص هفتگی ابتلا هم اینک به ۶۳۳ رسیده است. در اتریش علیا این رقم ۹۳۱ است، در سالزبورگ ۹۲۲، در وین ۳۸۱ و در بورگن‌لند ۴۷۵.تصمیم دولت اتریش برای محدودیت‌های خاص کرونایی، جمعه به آگاهی مردم رسید. تدبیری که ظاهرا کارساز بود زیرا بلافاصله صف‌های طویلی جلوی مراکز واکسیناسیون تشکیل شد.
این بار هیچ تجمع و تظاهراتی علیه دولت شکل نگرفت بلکه طی دو روز، ده‌ها هزار نفر اولین نوبت واکسن را دریافت کردند. وزارت بهداشت اتریش می‌گوید در هفته‌گذشته ۲۱۳هزار نفر واکسن زدند که معادل آمار ماه اوت است.دولت اتریش در عین حال، به افرادی که هر دو نوبت واکسن را نزده‌اند، فرصتی چهار هفته‌ای داده اما مشروط به آن که هنگام ورود به مراکز عمومی تست منفی کرونا ارائه دهند. در این فاصله، کسانی که به طور کامل مصون سازی نشده‌اند، تنها با تست منفی پی‌سی‌آر از محدودیت‌ها معاف خواهند بود. تنها ۶۵ درصد جمعیت اتریش به طور کامل واکسینه شده که یکی از پایین‌ترین نرخ‌ها در اروپای غربی است.
فشار دولت برای تشویق شهروندان به تزریق واکسن، به محدودیت‌های اجتماعی ختم نمی‌شود. از اول نوامبر، کارکنان و کارگران نیز موظفند در چارچوب مقررات 3G (واکسینه شده، بهبود یافته، تست داده) هر هفته مدرک عدم ابتلا به کرونا را ارائه دهند.



 
برچسب ها: اتریش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها