به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۳۰۴۱۳۹

بازگشت فضانوردان به زمین بعد از سفری ۶ ماهه

بازگشت فضانوردان به زمین بعد از سفری ۶ ماهه
گروه علمی: کپسول اسپیس ایکس با موفقیت چهار فضانورد ناسا را از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازگرداند.چهار فضانورد ناسا با کپسول «اسپیس‌اکس دراگن» در سواحل فلوریدا به زمین رسیدند. بازگشت آن‌ها به سیاره زمین به اقامت شش ماهه آن‌ها در ایستگاه فضایی بین المللی پایان می‌دهد و راه را برای پرتاب یک فضاپیمای چهار نفره دیگر به ایستگاه فضایی بین المللی در هفته آینده هموار می‌کند.
 
این ماموریت شامل دو فضانورد ناسا، شین کیمبرو و مگان مک آرتور، فضانورد ژاپنی آکیهیکو هوشید از آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن و فضانورد فرانسوی توما پیسکه از آژانس فضایی اروپا می‌شد. فضانوردان این گروه در ۲۳ آوریل بر فراز موشک «فالکون ۹» اسپیس ایکس، برای انجام ماموریتی به نام Crew-۲ به ایستگاه فضایی پرتاب شدند.

پرسنل اسپیس ایکس، کپسول اسپیس‌اکس دراگن را از آب بیرون آوردند و به خدمه کمک کردند تا این کپسول را ترک کنند. این سومین باری است که اسپیس ایکس افرادی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌فرستد و سپس آن‌ها را به سلامت به زمین بازمی گرداند. این سفر‌ها بخشی از قرارداد اسپیس ایکس با ناسا است. اسپیس ایکس اولین خدمه دو نفره خود را در می ۲۰۲۰ به ایستگاه فضایی پرتاب کرده بود.

اکنون که فضانوردان Crew-۲ به زمین بازگشته اند اسپیس ایکس فورا به پرتاب خدمه بعدی خود که Crew-۳ نام گرفته مشغول می‌شود. این خدمه قرار است در روز چهارشنبه ۱۰ نوامبر از مرکز فضایی کندی ناسا در داخل کپسول اسپیس ایکس دراگون پرتاب شوند.برنامه اولیه این بود که Crew-۳ در ۳۱ اکتبر، قبل از اینکه فضانوردان Crew-۲ ایستگاه را ترک کنند، پرتاب شود. به این ترتیب، خدمه دوم می‌توانستند قبل از بازگشت به زمین وظایف خود را به گروه جدید واگذار کنند، اما ماموریت Crew-۳ به دلایلی با تاخیر مواجه شد. آب و هوای بد در یکی از مکان‌های توقف پرتاب، ابتدا پرتاب را به عقب انداخت.

باقی ماندن یکی از فضانوردان ناسا در ایستگاه بین المللی
به دلیل همین مشکلات، فضانوردان Crew-۲ قبل از پرتاب Crew-۳ به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین بازگشته‌اند. کپسول دراگون اسپیس ایکس می‌تواند تا ۲۱۰ روز در مدار دوام بیاورد، اما ناسا در نهایت تصمیم گرفت Crew-۲ زودتر به زمین بازگرداند.البته هنوز یکی از فضانورد ناسا در ایستگاه بین المللی حضور دارد تا به سهولت انتقال فضانوردان Crew-۳ کمک کند. مارک ونده هی در ماه آوریل با موشک سایوز روسی به ایستگاه فضایی فرستاده شد و به مدت حدودا یک سال تا مارس ۲۰۲۲ در آنجا حضور خواهد داشت.
برچسب ها: فضانوردان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها