به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۳۰۴۱۵۹

فرناندز: از تیم ملی هندبال راضی نیستم

فرناندز: از تیم ملی هندبال راضی نیستم
گروه ورزشی: سرمربی اسپانیانی تیم ملی هندبال گفت: در حال حاضر تیم ملی هندبال پیشرفت زیادی داشته اما قطعا در حال حاضر از تیم ملی راضی نیستم چون نباید دو بازی مقابل کویت و قطر را واگذار می‌کردیم.به گزارش ایسنا، مانوئل مونتایا فرناندز پس از برگشت از تورنمنت هندبال قطر که با یک پیروزی مقابل عربستان و دو شکست مقابل کویت و قطر همراه بود اظهار کرد: به نظرم این حضور در این تورنمنت مفید بود چون توانستم از تیم ملی شناخت کلی پیدا کنم و نتیجه مهم این بود که ببینم بازیکنانم در شرایط مسابقه چه عملکردی به نمایش می‌گذارند. بهترین عملکردمان در بازی اول مقابل عربستان بود که بسیار خوب بازی کردیم و بازیکنانم به شدت متمرکز بودند. اتفاقی که در ادامه افتاد این بود که کویت در بازی اول خود مقابل قطر شکست خورده بود و متاسفانه باعث شد بازیکنانم کمی دچار غرور شوند و با این ذهنیت وارد فضای مسابقه دوم شدیم و در ادامه بازیکنانم دیر متوجه شدند که نباید حریف را دست کم بگیرند. در بازی سوم مقابل قطر دو نیمه متفاوت داشتیم. نیمه نخست اصلا خوب بازی نکردیم اما نیمه دوم بهتر ظاهر شدیم.
 
سرمربی تیم ملی هندبال مردان در ادامه درباره پیاده‌سازی برنامه‌های تمرینی در زمین مسابقه گفت: می‌توانم بگویم به طور نسبی به این هدف رسیدم. به این دلیل که دقیقا برنامه‌های تاکتیک من در فاز تهاجمی و دفاعی در بازی نخست اجرا شد، اما در بازی دوم بخشی از آن پیاده شد و بخشی مغفول ماند و این موضوع نباید در یک تیم رخ دهد. در بازی نخست در قالب برنامه‌های خود عمل کردیم و در بازی دوم در برخی دقایقی از این چهارچوب خارج شدیم. انتظاری که من از تیمم دارم این است که نوسان زیادی نداشته باشد، عملکرد خطی داشته باشد و همیشه در قالب حرکت کند و پیش رود. نکته‌ای که همیشه تاکید دارم این است که ما باید با صد درصد تمرکز وارد بازی شویم، تیمی را دست کم نگیریم و با غرور وارد زمین نشویم.

فرناندز در خصوص عدم حضور لژیونرها و همچنین سلامان بربط، جلال کیانی و مجتبی کرمیان و مصدومیت دو تن از بازیکنان در قطر گفت: در بازی دوم مصدومیت دو تن از بازیکنان رخ داد که کمی برنامه‌های تیم را دچار اختلال کرد اما واقعیت یک تیم بازیکنانی هستند که دارد. مصدومیت و آسیب‌دیدگی اتفاقی است که همیشه وجود دارد و در ورزش رخ می‌دهد و در ادامه هم ممکن است اتفاق بیفتد اما این موضوع نباید برنامه‌های تیم را دچار بحران کند. در نهایت با وجود تمام این نکات تیم باید همیشه در یک چهارچوب حرکت کند و چالش پیش روی من در آینده همین نکته است.

سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال افزود: تیم در فاز آماده‌سازی هست و هنوز اردوها، تمرینات و مسابقات تدارکاتی زیادی تا مسابقات قهرمانی آسیا پیش رو داریم. این تیم هنوز جای کار زیادی دارد و این بازی‌ها هنوز واقعیت تیم ملی نیست و واقعیت تیم را نشان نمی‌دهد. در حال حاضر تیم ملی پیشرفت بسیاری داشته و از نقطه‌ای که من شروع کردم تا همین امروز، پیشرفت را به صورت محسوسی می‌بینم، اما قطعا در حال حاضر از تیم راضی نیستم چون نباید دو بازی مقابل کویت و قطر را واگذار می‌کردیم.

فرناندز در مورد برنامه اصلی‌اش برای اردوی آمادگی بعدی گفت: در حقیقت ایده اصلی و انتظار من برای اردوی بعدی این است که بازیکن بیشتری در اختیار داشته باشم. حتما می‌دانید به دلیل برخی از مشکلات اداری، ویزا و مسائل دیگر نتوانستیم تعدادی از لژیونرها را در اختیار داشته باشیم. در نهایت امیدوارم از تمام بازیکنانی که مد نظرم هست در اردوها و بازی‌های دوستانه استفاده کنیم.

وی در خصوص پیش بینی اش از تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا با توجه به ارزیابی نسبی از توان تیم ملی، گفت: باور و امیدواری‌ام به این تیم به اندازه همان روز نخست حضورم در ایران است و حتی می‌توانم بگویم باورم به این تیم بیشتر هم شده، زیرا از بازیکنانم شناخت بیشتری پیدا کرده‌ام. من فکر می‌کنم تیمم توانایی حضور موفق در رقابت‌های قهرمانی عربستان و حتی رقابت‌های قهرمانی جهان را دارد اما کسب موفقیت در این رویداد کار آسانی نیست. کسب جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان کار بسیار سختی است؛ به خصوص اینکه در خاک عربستان باید نتیجه بگیریم که کار را سخت‌تر هم می‌کند اما واقعا به تیمم باور دارم و می‌دانم با تلاش بسیار می‌توانیم به این هدف هم برسیم.

وی که سابقه حضور در تیم ملی قطر را در کارنامه دارد در مورد حسش از دیدار با دوستان و رویارویی با تیم سابقش گفت: می‌توانم بگویم رودر رویی با تیم سابق و اینکه مقابل تیمی قرار بگیری که سال‌ها بخشی از آن بوده‌ای، واقعا دشوار بود. اما اتفاقی که باعث شد من احساساتی بشوم زمانی بود که دیدم بسیاری از بازیکنانم که در رقابت‌های قهرمانی جهان روسیه در سال ۲۰۱۵ حضور داشتند و آن زمان در تیم ملی جوانان قطر بودند در حال حاضر پس از گذشت ۷ سال شاکله تیم ملی بزرگسالان قطر را تشکیل می‌دهند. مورد دیگر دیدار و گفتگو با والرو ریورا لوپز، سرمربی تیم ملی قطر بود که عکس آن هم شکار عکاسان شد! ما همیشه در تمام تیم‌های ملی که به‌ عنوان سرمربی و مربی حضور داشتیم، در کنار هم بودیم و برای خود من تصویر عجیب و جالبی بود که دو مربی که همیشه کنار هم در تیم‌های ملی مختلف بودند، حالا دو لباس دو کشور مختلف را پوشیده‌اند اما با این حال از زمانی که سوت آغاز بازی را زدند، می‌دانستیم باید تمام تلاش خود را برای پیروزی تیم ملی خود انجام دهیم.

وی در پایان در مورد الله‌کرم استکی گفت: ذهنیت من نسبت به الله‌کرم استکی بسیار مثبت است. او نماد هندبال ایران است و در کنار برادرش سجاد کمک‌ بسیاری به رشد هندبال ایران کرده‌اند. در همین مدت چندین بار با الله‌کرم صحبت کرده‌ام و حتی قراری هم گذاشته‌ایم که طی روزهای آینده دیداری با هم داشته باشیم و در رابطه با مسائل مختلف صحبت کنیم. من همیشه از الله‌کرم حمایت می‌کنم و در حال حاضر هم تمامی تلاشم را به کار خواهم بست تا این بازیکن شایسته هندبال به یک باشگاه خوب بپیوندد.
برچسب ها: هندبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها