به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۹ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۳۰۴۳۷۹

«تردد شبانه» همچنان جریمه دارد

«تردد شبانه» همچنان جریمه دارد
گروه جامعه: با وجود لغو دورکاری‌ها، بازگشت کارمندان به شکل صددرصدی به محل کار، باز شدن پاساژها، بازار و... همچنان تردد شبانه در تهران ممنوع است. بر این اساس منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳بامداد همچنان در تهران ادامه دارد و متخلفان از این مصوبه، ۲۰۰هزار تومان جریمه می‌شوند.از سوی دیگر شرایط سفر بین شهرها هم همچنان منوط به رنگ شهر مبدأ و مقصد است. براساس مصوبه ملی ستاد مبارزه با کرونا، ورود و خروج از شهرهای نارنجی و قرمز به‌ترتیب ۵۰۰هزار تومان و یک میلیون تومان جریمه دارد. دیروز جانشین پلیس راهور ناجا در این‌باره به فارس گفت: تهران هم‌اکنون در شرایط زرد کرونایی قرار دارد و افراد برای خروج از تهران و تردد به شهرهای زرد و آبی مشکلی ندارند، اما درصورت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی جریمه خواهند شد.

سردار سیدتیمور حسینی، جانشین پلیس راهور ناجا درخصوص آخرین وضعیت تردد در جاده‌ها اظهار داشت: بنابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ آن به پلیس راهور، کماکان محدودیت تردد «از» و «به» شهرهایی با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی وجود دارد. او با بیان اینکه هم‌اکنون براساس آخرین رنگ‌بندی منتشر شده از شهرستان‌های کشور (۱۵آبان۱۴۰۰) ۳۳شهرستان در وضعیت قرمز، ۹۵شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۰شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰۰شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند، از ادامه اعمال محدودیت تردد شبانه در تمام شهرها خبر داد. وی گفت: محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ به قوت خود باقی است و متخلفان جریمه ۲۰۰هزار تومانی خواهند شد.

جانشین پلیس راهور ناجا درخصوص وضعیت پایتخت و چگونگی خروج از آن گفت: تهران در وضعیت زرد قرار دارد و افراد برای تردد از شهر زرد به شهرهای زرد و آبی هیچ مشکلی ندارند؛ مگر اینکه بخواهند به شهرهای قرمز و نارنجی وارد شوند که در این صورت باید مجوز تردد از فرمانداری اخذ کنند؛ در غیراین صورت سفر به شهر نارنجی جریمه ۵۰۰هزار تومانی و تردد به شهر قرمز جریمه یک میلیون تومانی درپی خواهد داشت.

او تأکید کرد: مأموران و گشتی‌های پلیس راه و راهور ناجا و همچنین دوربین‌های هوشمند جاده‌ای نسبت به اعمال قانون و ثبت جریمه برای رانندگان متخلف اقدام خواهند کرد.محدودیت تردد شبانه در تهران و سایر شهرها، از پاییز۹۹ اعمال شد و اکنون با گذشت بیش از یک‌سال از اجرای این طرح، هنوز منع تر‌دد شبانه در اکثر شهرهای کشور در حال اجراست. از پاییز سال گذشته که دولت تصمیم گرفت محدودیت‌های کرونایی را جدی بگیرد، تا به امروز، همچنان در تهران و سایر شهرها محدودیت‌های تردد شبانه اعمال می‌شود.
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: منع تردد شبانه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها