به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۶:۴۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۹ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۳۰۴۴۲۰

هشدار وزیر دفاع اسرائیل درباره جنگ در منطقه

هشدار وزیر دفاع اسرائیل درباره جنگ در منطقه
گروه بین الملل: بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل،  هشدار داد: اگر جنگی در منطقه رخ دهد، اسرائیل عملیات‌هایی انجام خواهد داد که «تاکنون دیده نشده است».
فرماندهان ارشد نظامی اسرائیل  مواضع خود را درباره برنامه هسته‌ای ایران تندتر کردند و بنی گانتز، وزیر دفاع این کشور، هشدار داد: اگر جنگی در منطقه رخ دهد، اسرائیل عملیات‌هایی انجام خواهد داد که «تاکنون دیده نشده است».
همزمان، آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، در مورد آمادگی ارتش این کشور در ارتباط با ایران، تکرار کرد که طرح‌های نظامیان کشورش برای «هدف قراردادن برنامه اتمی ایران شتاب گرفته است».به نوشته تایمز اسرائیل، مقامات این کشور مواضع خود را در آستانه از سرگیری مذاکرات هسته‌ای میان ایران و کشورهای باقی‌مانده در برجام تندتر کرده‌اند.
ایران و اروپا تایید کرده‌اند که دور جدید گفت‎‌وگوهای احیای برجام از روز هشتم آذر در وین برگزار می‌شود.
بنی گانتز  در جریان افتتاح کارخانه جنگ‌افزار وابسته به صنایع نظامی رافائل در شمال اسرائیل گفت که ۱۵ سال پیش این محل با راکت‌های حزب‌الله و در نتیجه تهدید حضور ایرانی‌ها در سوریه به آتش کشیده شد...اما اگر دوباره جنگی درگیرد، ما آماده هستیم عملیاتی را اجرا کنیم که تا پیش از این کسی مشابه آن را در گذشته ندیده بود.
آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش، نیز در آیین یادشده با اشاره تلویحی به تشدید و افزایش تناوب عملیات خرابکاری منتسب به اسرائیل علیه ایران در یک سال اخیر گفت: «عملیات مخفی در سراسر خاورمیانه انجام داده‌ایم و به اقدام علیه دشمنان خود ادامه می‌دهیم».ژنرال کوخاوی افزود ارتش «با قدرت برای رفع تهدیدها اقدام می‌کند؛ چه در نوار غزه یا شمال و چه توسط نیروهای ایرانی یا فلسطینی».رئیس ستاد ارتش اسرائیل هم در جریان نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس اسرائیل  گفت ارتش در حال سرعت دادن به برنامه‌ریزی عملیاتی و آمادگی برای مقابله با ایران و تهدید هسته‌ای نظامی است.ژنرال کوخاوی افزود: «خوشبختانه بودجه‌ای که تصویب شد امکان مقابله با انواع تهدیدها را فراهم می‌کند».
اشاره او به تصویب لایحه بودجه اسرائیل بود که هفته گذشته در کنست تصویب شد. این نخستین بار در سه سال‌ونیم اخیر بود که یک دولت در اسرائیل موفق شد لایحه بودجه را به تایید پارلمان برساند.دو هفته پیش از تصویب لایحه بودجه نیز آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی اسرائیل، تایید کرد که بودجه نظامی این کشور، یک‌ونیم میلیارد دلار دیگر افزایش یافت تا صرف توانمندی بیشتر ارتش در رویارویی با ایران شود.
اسرائیل از احتمال احیای برجام و بازگشت آمریکا به تعهدات توافق هسته‌ای بدست آمده در سال ۲۰۱۵ به‌شدت نگران و ناخشنود است.اما معلوم نیست که توانایی ارتش این کشور در رویارویی عملی با ایران و احتمال حمله به تاسیسات هسته‌ای آن تا چه حد منطبق بر اظهارات مقامات این کشور باشد.
ژنرال عاموس یادلین، فرمانده پیشین سازمان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل، هفته گذشته گفته بود که کشورش توانایی حمله به ایران را دارد اما مسئله اصلی، رویارویی با عواقب چنین حمله‌ای است.
ژنرال ذخیره آهرون زئوی فرکش، یک نظامی ارشد پیشین ارتش اسرائیل و سیما شاین، مسئول اسبق میز ایران در موساد، هفته گذشته گفته بودند که یک توافق بد با ایران بهتر از نبود توافق است.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها