به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۱۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۹ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۳۰۴۴۷۲

صالح: وقتی نان نباشد مردم، رژیم را خواهند خورد!

گروه بین‌الملل: معاون اول رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان در توییتی تازه نوشت رژیم طالبان با ظلمی که به مردم می‌کند، دوام نخواهد داشت‌ و با مقاومت مردم نابود خواهد شد.
صالح: وقتی نان نباشد مردم، رژیم را خواهند خورد!
امرالله صالح، وضعیت زندگی شهروندان افغانستان تحت حاکمیت طالبان را نگران‌کننده خواند و نوشت: «برای طالبان در کابل و حامیان آن‌ها در راولپندی، گرسنگی ۲۳ میلیون نفر پیروزی نامیده می‌شود. بدانند که این ظلم آن‌ها دوام نخواهد آورد و نابود خواهد شد.»  صالح مانند گذشته بار دیگر پاکستان را حامی طالبان و عامل وضعیت کنونی افغانستان دانست. او گفت پاکستان می‌خواست افغانستان ویران شود، به‌ زانو درآید و حاکمیتی بی‌تدبیر آن را رهبری کند و حالا به‌ این هدف رسیده است، اما حفظ این دستاورد پاکستان غیرممکن است و به‌زودی با مقاومت مردم متلاشی و نابود خواهد شد. صالح پس از فرار اشرف غنی، رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان، نیز تاکید کرده بود که طالبان قدرت را به‌ کمک پاکستان تصاحب کرده است، اما نمی‌تواند آن‌ را نگه دارد. او گفت: «وقتی نان نباشد، مردم رژیم را خواهند خورد، تاریخ این را ثابت کرده است. پاکستان نه این ملک را می‌تواند ببلعد و نه می‌تواند حمایت کند؛ مردم دوباره حاکم خواهند شد.» صالح در ادامه افزود حمایت از گروه‌ تروریستی طالبان برای پاکستان به‌ دلایل مختلف مقدور است، اما بقا ندارد.

طالبان دو فرمانده پیشین نیروهای ارتش افغانستان را در تخار تیرباران کردند

سهراب آریایی و شعیب حقانی در بخش نیروهای مرزی ارتش ملی افغانستان کار می‌کردند
 
یکشنبه، هفتم نوامبر، ویدیوی از صحنه اعدام صحرایی یک سرباز پیشین نیروهای مردمی در روستای سرای‌سنگ شهر تالقان منتشر شد که نشان می‌داد اعضای طالبان پسری جوان را در انظارعمومی تیرباران می‌کنند. با وجودی که  پس از ورود جنگجویان طالبان به کابل، رهبران این گروه نامه‌ای با عنوان عفو عمومی در رسانه‌ها منتشر کردند و از همه جنگجویان این گروه خواستند تا از نظامیان دولت پیشین انتقام نگیرند، موج کشتار نظامیان سابق همچنان در حال گسترش است و با اینکه در بسیاری از موارد، عاملان کشتارها مشخص‌اند و خانواده‌ قربانیان نیز آنان را می‌شناسند، تاکنون حتی یکی از عوامل هم بازخواست نشده‌ است و به نظر می‌رسد معافیت اعضای طالبان از مجازت به آنان جسارت داده است تا جانِ هر کس را که دلشان خواست، بگیرند. در مدت سه ماهی که از سلطه طالبان بر افغانستان می‌گذرد، تنها ملا یعقوب، وزیر دفاع طالبان، یک‌ بار در اواخر سپتامبر، در پیامی صوتی از اعضای این گروه خواست به فرمان عفو عمومی احترام بگذارند و نظامیان پیشین را نکشند. او در این پیام، کشتار نظامیان پیشین، انتقام‌جویی از غیرنظامیان و اقدام‌های خودسرانه اعضای طالبان را تایید کرد و از همه افراد طالبان خواست از این کار دست بردارند. با این حال، پیام ملا یعقوب نه تنها به متوقف شدن موج کشتار نظامیان پیشین و غیرنظامیان کمک نکرد که اقدام‌های انتقام‌جویانه اعضای طالبان در شهرهای مختلف افزایش یافت.

 

۱۴۰۰/۰۸/۲۱ ۱۳:۲۴
ما هم به سردمداران کشورمان می گوییم اما فعلاً مشغول جور کردن شغل برای دامادها و شوهرخواهرهای خود هستند. (379000)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها