به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۹ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۳۰۴۵۱۴

۱۶۵ سال حبس برای دو متحد سوچی

۱۶۵ سال حبس برای دو متحد سوچی
گروه بین الملل: دادگاهی در میانمار پس از آنکه شواهدی دال بر فساد دو تن از اعضای نزدیک به حزب سیاسی رهبر دوفاکتوی سابق این کشور یافت، آنها را در مجموع به ۱۶۵ سال حبس محکوم کرد.
 این احکام صادره شدیدترین حکم‌ها علیه متحدان حزب لیگ ملی برای دموکراسی آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی سابق میانمار هستند که پس از کودتای نظامیان در اول فوریه سال جاری میلادی دستگیر شده است.
 این احکام دقیقا همان روزی صادر شد که یک خبرنگار آمریکایی به اتهام دو فقره جرم دیگر به پنج ماه حبس دیگر محکوم شد. یکی از جرایم جدید علیه "دنی فنستر" خبرنگار آمریکایی بر اساس قانون مقابله با تروریسم است. این قانون تماس با گروه‌های "تروریستی" را که رسما مشخص شده‌اند، جرم‌انگاری می‌کند و سه تا هفت سال حبس دارد.
جرم دیگر علیه این فرد آمریکایی براساس بخش ۱۲۴ قانون جزا به خیانت مربوط می‌شود و بین هفت تا ۲۰ سال حبس در پی دارد.
این خبرنگار آمریکایی ۲۴ مه سال جاری میلادی و در حالی که قصد داشت برای دیدار با خانواده‌اش به آمریکا برود، در فرودگاه بین‌المللی یانگون دستگیر شد. وی مدیر مجله خبری آنلاین "فرانتیر میانمار"  در یانگون است.تان ناینگ"، وزیر سابق شهرسازی استان "کایین" در دادگاه استانی به شش فقره فساد متهم و به ۹۰ سال حبس و کار اجباری محکوم شد.
دومین مجرم "نان خین هتوی مینت" ۶۷ ساله، سروزیر سابق استان "کایین" و یکی از اعضای پیشوری حزب سیاسی سوچی است که با پنج فقره جرم به ۷۵ سال حبس محکوم شده است.
میانمار از زمان کودتای نظامیان در اول فوریه ۲۰۲۱ با بحران و ناآرامی مدنی همراه است. معترضان علیه این کودتا به مقاومت مسلحانه خود ادامه می‌دهند و شبه‌نظامی‌گری در بسیاری از بخش‌های این کشور همچنان فعال است.آنگ سان سوچی نیز بابت فساد و سایر جرایم که حامیانش می‌گویند برای بی‌اعتبار کردنش است، محاکمه می‌شود. سوچی دوم فوریه سال جاری میلادی و یک روز پس از کودتای نظامیان دستگیر شد و در حصر خانگی به سر می‌برد.
برچسب ها: میانمار
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها