به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۰ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۳۰۴۵۲۷

تلاش انگلیس برای تصویب قطعنامه علیه ایران

تلاش انگلیس برای تصویب قطعنامه علیه ایران
گروه سیاسی: انگلیس در راستای اقدامات تحریک آمیز علیه ایران به کشور‌های غربی طرف برجام فشار آورده تا از ایران در جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی انتقاد به عمل آورند.
 آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس چندین هفته در مورد احتمال استفاده از جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در روز ۲۵ نوامبر (۴ آذر) برای تصویب یک قطعنامه انتقادی علیه ایران گفتگو کردند.
طبق این گزارش، انگلیس به صورت فعال به سه کشور دیگر فشار آورده تا این قعطنامه را پیش ببرند.مذاکرات وین برای برقراری مجدد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های آمریکا در ۲۹ نوامبر (۸ آذر) از سرگرفته می‌شود و نشست شورای حکام نیز چند روز پیش از آن تشکیل می‌شود.
آن-کلر لوژاندر سخنگوی وزارت خارجه فرانسه  در نشستی خبری تصریح کرده بود که این کشور هنوز هم می‌تواند در نشست آتی شورای حکام، به همراه شرکای خود علیه ایران دست به اقدام بزند.
اظهارات سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نشان می‌دهد که این کشور در آستانه شروع دور جدید مذاکرات هسته‌ای مجددا لباس پلیس بد را به تن کرده و قصد دارد با استفاده از اهرم آژانس بین المللی انرژی اتمی و به نمایندگی از مذاکره کنندگان غربی ایران را تحت فشار قرار دهد.
برچسب ها: ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها