به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۰ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۳۰۴۵۷۹

مردم و جوانان را از صحنه ها دور نگه داشته‌ایم

مردم و جوانان را از صحنه ها دور نگه داشته‌ایم
گروه سیاسی: رئیس مجلس  با تاکید بر اهمیت حضور مردم درعرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد : متاسفانه مردم و جوانان را از صحنه ها دور نگه داشته‌ایم.
 محمدباقر قالیباف  در مراسم بزرگداشت شهید تهرانی مقدم  گفت: خداوند را شاکرم که امروز در جمع نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این لشگر مخلص خدا هستم و توفیق حضور دارم.
  وی افزود: بدون شک امروز مجموعه هوافضای سپاه به برکت مجاهدت رزمندگان عزیز این مجموعه از آن روزهای غربت دفاع مقدس خارج شده است. آن روزهایی که آرزوی یک خمپاره داشتیم. این در حالی است که امروز این مجموعه افتخار آفرین و تضمین کننده امنیت کشور در زمین و هوا و دریا می‌باشد. این مهم جز با خون شهدا و مجاهدت آنها و خانواده آنها محقق نمی‌شد. پس درود بر شهدا به ویژه شهید تهرانی مقدم که پیش قراول این حرکت عظیم بود. فاصله میان پیشرفت، عزت و پیروزی یک جامعه تا وابستگی و تحت سلطه بودن و ذلیل شدن آن فقط در یک روحیه و در یک جمله است و آن هم ما می‌توانیم و یا ما نمی‌توانیم می‌باشد.یک زمانی یک جامعه یک مجموعه یک خانواده و حتی یک فردی باور دارد که ما نمی‌توانیم پیشرفت کنیم در مقابل ظلم بایستیم و تحول ایجاد کنیم ولی ممکن است در مقابل یک فرد، یک خانواده باورش این باشد که ما می‌توانیم پیشرفت کنیم بر مشکلات پیروز شویم و در مقابل ظلم بایستیم. نمونه روشن آن را می‌توان در انقلاب اسلامی مشاهده کنیم که پیش از این انقلاب مجموعه بر این باور بود که ما نمی‌توانیم ظرفیت موشکی آن زمان را مورد توجه قرار دهیم. که استبداد و استکبار اجازه هیچ پیشرفت و توسعه ای را نمی‌داد و مجموعه سلطه را پذیرفته بود. چون که پذیرفته بود نمی‌تواند ولی پس از انقلاب  و حتی در خود پیروزی انقلاب ما می‌توانیم مورد توجه قرار گرفت چه کسی فکر می‌کرد که مردم در مقابل آن رژیم تا دندان مسلح زیاد شوند.
رئیس مجلس  تاکید کرد:‌ همین مجموعه هوا فضا که یک تابلوی به تمام معنای ما می‌توانیم  است را مشاهده کنید اگر نگاهی به تجربه گذشته و فرهنگ آن بیاندازیم شاهد خواهیم بود که در کنار خود باوری و خدا محوری مردم داری ومشارکت دادن مردم را هم مورد توجه قرار داده‌اند.این تفکرارتباط با مردم از همان دوران دفاع مقدس هم وجود داشت که تاکنون همین مردم همین جوانان نیروهای متعدد و دنشگاهیان کنار هم دست به دست هم دادند و این تحول را رقم زدند که امروز دشمنان از این قدرت و اقتدار شب و روز غصه بخورند و دغ کنند.
وی عنوان کرد: این مهم از همین روحیه استقلال خواهی و ما می‌توانیم است. امروز امنیت ما در بخش های مختلف در زمین و هوا دریا و در مرها و به برکت همین رویه ما می‌توانیم ست. البتهباور ما این است و مکتب امام (ره) و مکتب اهل بیت (ع) و اسلام سیاسی امام هم بر همین مهم تاکید دارد. که ما عمق استراتژیک و قدرت خودمان را در قدرت نظامی و موشک نمی‌دانیم. بلکه عم قدرت واقتصاار خود را در قلب یکایک مردم این سرزمین و در دل فرزندان امت اسلامی می‌دانیم. تا زمانی که قلب آنها برای کشور انقلاب و اسلام می‌تپد و تا زمانی که ما خدمتگزار آنها هستیم این قدرت و ما می‌توانیم خواهد بود.قالیباف بیان کرد:‌ امروز در قانون گذاری در امر قضا و اینجا به هر کجا که نگاه کنیم برای موفقیت و یا عدم موفقیت شاهد فاصله ما می‌توانیم تا ما نمی‌توانیم خوهد بود. هیچ تفاوتی هم میان این توان امروز که شاهد آن هستیم با توان حوزه اقتصاد و مسائل اجتماعی وجود ندارد مگر امروز در عرصه‌ی اقتصاد در کشور دچار ضعف واشکال هستیم پیش از این که تحریم را مقصر بدانیم باید این نکته رامقصر بدانیم و ببینیم که آیا باور داریم می‌توانیم یا خیر؟
قالیباف بیان کرد:‌ اگر باورمان ما می‌توانیم باشد موفقیت در اقتصاد هم در یک قدمی ما خواهد بود. برخی به ظاهر می‌گویند که مقوله اقتصادی با موضوع دفاع و مقدس و هوا و فضا متفاوت است و پیچیدگی‌های خود را دارد اما با تجربه‌ای که دارم و با آنکه از آن روزهای دفاع مقدس شاهد بودم می‌گویم این حرف اشتباه است. چرا که اگر روحیه ما می توانیم باشد قطعا مسائل اقتصادی ما هم قابل حل خواهد بود. مگر می شود در یک کشوری در این بزرگراه تهران به کرج در شمال بزرگراه در چنین مجموعه‌ای از  هوا و فضا اوج تکنولوژی شاهد باشیم و در سمت دیگر اتوبان بخش قابل توجهی از مراکز صنعتی که برای ابتدایی ترین مسائل فنی خود دچار مشکل است. فاصله این دست از بزرگراه تا دست دیگر آن فاصله ما می‌توانیم تا ما نمی‌توانیم است. تا این رویه تغییر نکند به موفقیت دست پیدا نخواهیم کرد.
وی ادامه داد: تا به سنتهای الهی باور پیدا نکنیم این موفقیت ها کسب نمی‌شود. باید بپذیریم که در ابتدا باید روحیه خدا باوری و خود باوری داشته باشیم. و به مبانی دینی  هم ایمان داشته باشیم. در حوزه اقتصاد تا زمانی که مقوله ربا را جنگ با خداوند ندانیم وبه این موضوع ایمان داشته باشیم و در  تصمیم گیری‌ها به آن توجه نکنیم مشخص است که جنگ با خدا به شکست منتهی می‌شود.وقتی در  تصمیم گیری ها شایسته گزینی نکنیم اقتصادی ما دچار مشکل می‌شود. اگر امروز مجموعه هوا فضا نماد تمام عیار ما می‌توانیم می‌باشد چون که در آن شایسته سالاری و روحیه ما می‌توانیم حاکم بوده است. خدای  دوران دفاع مقدس وخداوند موفقیت ها  در عرصه های دفاعی خداوند حوزه اقتصاد هم می‌باشد. این ما هستیم که در آن قسمت برای خدمت به مردم که عبادت می‌باشد بنده خوبی نبودیم. وگرنه امروز در کشور  ما  مشکل غیر قابل حل وجود  ندارد. شاید در نگاه اول دلیل مشکلات نبود امکانات و اعتبارات باشد و این امکانات و اعتبار وجود دارد فقط روحیه ما می‌توانیم وجود دارد.
قالیباف گفت: امروز اگر در عرصه اداره و اقتصادکشور بانگاه  ما می‌توانیم اقدام کنیم با یک برنامه ۵ ساله  می‌توان بر مشکلات فائل آمد. ما می‌توانیم در حوزه اقتصاد هم آسیب ها را رد کنیم. اگراین روحیه باشد در میدان عمل هم محکم اقدام خواهیم کرد. این ظلم به انقلاب و ظلم به این مردم است  مگر با چنین روحیه ای پایکار نباشیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ هم با نمایندگان مجلس و هم  قوه مجریه همه باید دست به دست هم دهیم و با این  باور حرکت کنیم در هر کجا ضعفی وجود داشته شاهد روحیه ما نمی‌توانیم بوده ایم و نباید این را پای مردم و انقلاب بگذاریم ما مسئولان و مدیران باید در هر سطوحی با باور ما می‌توانیم  گام برداریم. مردم وظیفه خود را انجام دادند پس ما باید به گونه ای قانون گذاری کنیم و تصمیم بگیریم که مردم در صحنه های کشور حضور داشته باشند یعنی این مردم چه در حوزه قانون گذاری و چه در حوزه  اجرا حاضر باشند. متاسفانه امروز مردم و جوانان را از این صحنه ها به دور نگهداشته ایم. این اشتباه است و باید در آن تجدید نظر کنیم در هر مقطعی برای این مردم فرصتی فراهم شد بر مشکلات فائق بیاییم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها