به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۰ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۳۰۴۶۱۴

تهدید لوکاشنکو به بستن گاز اروپا

تهدید لوکاشنکو به بستن گاز اروپا
 گروه بین الملل: رئیس جمهور بلاروس گفت کشورش به هرگونه تحریم جدید اروپا در ارتباط با بحران مهاجران در مرز بین بلاروس و لهستان که بروکسل مینسک را مقصر آن می داند، پاسخ خواهد داد.
 قرار است نشست وزرای خارجه اروپا در ۱۵ نوامبر برای بررسی تحریم های جدید علیه بلاروس برگزار شود.
الکساندر لوکاشنکو گفت: اگر آنها (اروپا) تحریم های جدیدی وضع کردند، باید جواب دهیم. وی از احتمال قطع لوله گاز روسیه که از بلاروس می‌گذرد و به اروپا می‌رسد، سخن به میان آورد.
در حالی که اروپا با بحران انرژی دست و پنجه نرم می‌کند، لوکاشنکو از احتمال بستن لوله گاز موسوم به "یامال-اروپا" به کشورهای آلمان و لهستان می‌گوید.
رئیس جمهوری بلاروس گفت: ما اروپا را گرم می‌کنیم و آنها ما را تهدید به بستن مرزها می‌کنند. چه اتفاقی خواهد افتاد اگر ما گاز را قطع کنیم؟ به رهبران لهستانی، لیتوانی و بی‌مغزها توصیه می‌کنم قبل از حرف زدن فکر کنند.
این احتمال هم هست که اتحادیه اروپا بسته تحریمی پنجمی از اقدامات تنبیهی علیه بلاروس را به تصویب برساند. این بسته تحریمی متوجه ۳۰ شرکت هواپیمایی، آژانس‌های مسافرتی و دیگر مسئولانی است که از دولت بلاروس در نقل و انتقال قاچاقی مهاجران به سوی غرب اروپا پشتیبانی کرده‌اند.
اتحادیه اروپا دیکتاتور بلاروس را متهم می‌کند که به عمد پناهجویان مهاجر را به نواحی مرزی اتحادیه اروپا در لتونی، لیتوانی و لهستان منتقل کرده است. هم‌اکنون هزاران پناهجو در فضای باز و سرمای یخبندان در مرز مشترک بلاروس و لهستان تجمع کرده‌اند.
برچسب ها: بلاروس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها