به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۱ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۳۰۴۶۹۰

قابی از جنگ جهانی در رمان قطارهای مراقبت ویژه

قابی از جنگ جهانی در رمان قطارهای مراقبت ویژه
گروه فرهنگی: رمان «قطارهای «مراقبت ویژه» » یکی از موفق‌ترین رمان‌های هرابال است که قابی از جنگ جهانی را پیش روی مخاطب می‌گشاید.به گزارش ایلنا، رمان «قطارهای «مراقبت ویژه» » نوشته هرابال داستانی از جنگ جهانی در اوایل سال ۱۹۴۵ را روایت می‌کند. داستان در دهکده‌ای در کشور چک می‌گذرد. آن لحظه‌ای که آلمان‌ها در حال شکست خوردن هستند. راوی در ایستگاه راه آهن مشغول کار است و شاهد عینی بسیاری از وقایع، روای جوان از یک سو درگیر ماجراهای عشقی است و از دیگر سو نمی‌تواند به جنگی که هنوز ادامه دارد بی‌اعتنا بماند.
بهومیل هرابال از جمله نویسندگانی است که مبدع سبکی خاص به شمار می‌رود و الهام بخش بسیاری از نویسندگان معاصر اروپا بوده است. او جوایز متعدد داخلی و خارجی را دریافت کرد و رمان «قطارهای «مراقبت ویژه» » یکی از شناخته شده‌ترین رمان‌های اوست.

در بخشی از کتاب آمده است:
سرم را خم کردم زیر میله‌ها و قطار مسافربری‌ای را دیدم که درخط شماره پنج توقف کرده بود. تیر و ترقه تمام قطار را تکه تکه کرده بود. برچسب روی واگن را خواندم: مقصد: کارگاه دولتی، ایستگاه مبدا: کراکوف. این بلایی بود که پارتیزان‌ها سر قطارهای آلمانی نزدیک به خط مقدم می‌آوردند.کتاب «قطارهای مراقبت ویژه» اثر بهومیل هرابال و ترجمه سما قرایی به همت نشر هنوز در قالب مجموعه کتاب‌های ادبیات جهان در قالب ۱۰۷ صفحه منتشر و روانه بازار شده است.
برچسب ها: کتاب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها