به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۱ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۳۰۴۷۰۸

تداوم کیفیت هوای قابل قبول در پایتخت

تداوم کیفیت هوای قابل قبول در پایتخت
گروه جامعه: شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران با بیان اینکه امروز جمعه، ۲۱ آبان ماه در اکثر مناطق تهران کیفیت هوا در وضعیت قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت، گفت: وزش باد مؤثر تا صبح روز شنبه، ۲۲ آبان ادامه دارد .
به گزارش ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران در صبح امروز جمعه، ۲۱ آبان با توجه به بارش رگبار پراکنده و وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته، همچنین کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، در بیشتر مناطق کیفیت هوا در وضعیت قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

ناپایداری جوی همراه با وزش باد مؤثر در طول روز ادامه خواهد داشت که پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت جمعه، برقراری وضعیت قابل‌قبول را در بیشتر مناطق به‌دنبال خواهد داشت.
همچنین وزش باد مؤثر تا صبح روز شنبه، ۲۲ آبان ادامه و از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد، هرچند هم‌زمان با افزایش ترافیک صبحگاهی در نخستین روز هفته، افزایش غلظت ذرات و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

به تدریج با کاهش تندی باد در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد. با تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی شنبه و ترافیک شامگاهی تجمع آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۵۸ و کیفیت هوا قابل قبول است.
برچسب ها: کیفیت هوا تهران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها