به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۱ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۳۰۴۷۷۳
وزیر کشور لبنان دستور داد تا درباره محتویات چمدان‌ها تحقیق کند

حواشی سفر تیم ملی به لبنان؛ از چمدان‌ها تا نامه اعتراضی هماهنگ

گروه ورزشی: بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی مقابل لبنان در اقدامی هماهنگ، در یک پست «اینستاگرامی» از مسئولان فدراسیون فوتبال و ورزش کشور انتقاد کردند.
حواشی سفر تیم ملی به لبنان؛ از چمدان‌ها تا نامه اعتراضی هماهنگ
تیم ملی فوتبال ایران، عصر پنج‌شنبه 11 نوامبر، که در آخرین دیدار دور رفت مرحله گروهی انتخابی جام جهانی 2022 قطر، به مصاف لبنان رفته و ورود به فرودگاه بیروت با حاشیه‌هایی همراه بوده، بالاخره در دقایق پایانی این دیدار توانست شکست را با برتری 2 بریک عوض کند. پس از این پیروزی که با صدرنشینی ایران در گروه A این رقابت‌ها دنبال شد، تمامی بازیکنان تیم ملی در پستی اعتراض‌آمیز در «اینستاگرام» نسبت به اوضاع بد اردویی و عدم پشتیبانی‌های لازم و دریافت پاداش‌ها از مسئولان فدراسیون فوتبال و ورزش کشور انتقاد کردند. 
بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در این پست اینستاگرامی مشترک، ابتدا درباره صدرنشینی در دور رفت این رقابت‌ها و مشکلات تدارکاتی و پشتیبانی، نوشتند: «ما بازیکنان تیم ملی با همه توان و غیرت ایرانی و با حمایت شما مردم شریف ایران در دور رفت بدون شکست صدرنشین شدیم. لازم است به اطلاع مردم برسد که تیم ملی با چه مشکلات عجیبی روبرو است که به هیچ وجه در شان نام کشورمان نیست. در تدارکات و پشتیبانی، در حد یک تیم باشگاهی هم حمایت نمی‌شویم.»
آن‌ها، پیرامون حاشیه‌های سفر به لبنان و مشکلات نبود لباس و زمین تمرینی، تصریح کردند: «یکسال است لباس‌های کهنه را می‌پوشیم و هر بار پس از شستشو دوباره باید بپوشیم. در همین سفر لبنان با مشکلات زیادی از جمله زمین تمرین مواجه شدیم اما اعتراض مناسبی از طرف مسئولین فدراسیون صورت نگرفت. بازیکنان تیم ملی برخلاف وعده‌ها و با گذشت چندین ماه، هنوز پاداش‌های خود را دریافت نکرده‌اند.»
بازیکنان تیم ملی با اشاره به خلف وعده‌ها از سوی مسئولان درباره عدم پرداخت پاداش‌ها گفتند: «از صعود در بحرین به بعد، دیگر خبری از مسئولین ورزش کشور نبوده. بردهای ما برایشان عادی شده و به جای اینکه بیشتر حمایت کنند، بطور کلی فراموشمان کرده‌اند. این وضعیت اصلا مناسب تیمی نیست که در صدر رنکینگ آسیاست و مهیای حضور در جام جهانی می‌شود.»
پس از این اقدام هماهنگ، حسین شریفی، سخنگوی فدراسیون فوتبال ایران، در خصوص پست مشترک بازیکنان تیم ملی در اعتراض به تدارکات برای تیم ملی عنوان کرد: «هر چیزی که از جانب بازیکنان تیم ملی مطرح شده قابل توجه است.»

شایان ذکر است، پس از ورود کاروان ورزشی تیم ملی فوتبال ایران با اضافه‌بار و تعداد چمدان‌های زیاد و یک‌دست به فرودگاه بیروت که جنجال‌برانگیز شده، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی لبنان خواستار «بررسی محتویات این چمدان‌ها» شدند. در واکنش، بسام المولوی، وزیر کشور لبنان دستور داد تا «اداره امنیت فرودگاهی در این‌باره تحقیق کند.» کارشناسان معتقدند که با توجه به تسلط حزب الله از سال 2018 برفرودگاه رفیق حریری بیروت، سؤالات و تردیدهای بسیاری درباره محتوای این چمدان‌ها وجود دارد‌.

کاروان تیم ملی وارد امان شد

کاروان تیم ملی وارد شهر برگزاری دیدار روز سه‌شنبه مقابل سوریه شد.
 تیم ملی فوتبال ایران پس از ترک بیروت پایتخت لبنان وارد امان شد. ملی‌پوشان کشورمان پس از ورود به فرودگاه تست PCR دادند و پس از آن راهی هتل محل اقامت خود شدند. در ادامه این بازی ها سه شنبه آینده سوریه در اردن میزبان ایران است و کره جنوبی در قطر به دیدار کره جنوبی می رود. در حال حاضر ایران با ۱۳ امتیاز در صدر گروه A قراردارد. ایران دربازی رفت با یک گل مقابل سوریه به برتری رسیده بود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها