به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۱ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : ۳۰۴۸۱۰

رکوردی جدید برای عبور پناهجویان از مانش

رکوردی جدید برای عبور پناهجویان از  مانش
گروه بین الملل: شمار افرادی که تنها در یك روز  با قایق از کانال مانش عبور کرده و وارد خاک بریتانیا شده‌اند، ۱۰۰۰ نفر اعلام شده که رکوردی جدید برای عبور پناهجویان از این کانال در یک روز است.
پنج قایق نجات و چهار کشتی متعلق به نیروهای مرزی، افرادی را که به این طریق وارد بریتانیا شدند، به سمت شهر بندری دوور در جنوب شرق انگلستان اسکورت کردند.مقام‌های بریتانیا می‌گویند که می‌خواهند عبور غیرقانونی از این کانال را متوقف کنند. به گفته آن‌ها عبور از این راه خطرناک و غیرضروری است.یکی از سخنگویان وزارت کشور بریتانیا گفته شمار پناهجویانی که از این کانال عبور کردند، "غیرقابل قبول" است. آخرین رکورد تعداد عبور پناهجویان از این کانال حدود هفت روز پیش بود که ۸۵۳ نفر ثبت شده است.یک منبع دولت بریتانیا، فرانسه را متهم کرده که کنترل اوضاع را از دست داده است.چند ماه پیش اعلام شد که دولت فرانسه به عنوان بخشی از توافق با بریتانیا در جلوگیری از عبور پناهجویان غیرقانونی از کانال مانش، تعداد ماموران پلیس گشت‌زنی در سواحل خود را به دو برابر افزایش خواهد داد. این برنامه همزمان با افزایش بی‌سابقه عبور غیرقانونی از کانال مانش اعلام شد.در آن زمان وزیران کشور فرانسه و بریتانیا با اعلام این توافق گفتند که بریتانیا ۵۴ میلیون پوند را به عنوان کمک به هزینه افزایش گشتی‌های پلیس به فرانسه پرداخت خواهد کرد.
وزارت کشور بریتانیا گفته که مردم این کشور نمی‌خواهند شاهد مرگ افراد در این کانال باشند، در حالی که باندهای بی رحم از این طریق سود می‌برند.
از اول سال میلادی تاکنون بیش از ۲۳ هزار نفر از فرانسه و از طریق این کانال و با قایق وارد خاک بریتانیا شده‌اند که این رقم در مقایسه با سال گذشته (۲۰۲۰) که ۸۴۰۴ نفر بود، افزایش یافته است.رقم سال جاری ورود غیرقانونی از طریق این کانال به خاک بریتانیا همچنین بسیار بیشتر از سال‌های قبل از همه‌گیری کووید است، زمانی که اکثر این پناهجویان با هواپیما، کشتی و یا قطار وارد خاک بریتانیا می‌شدند.حدود ۹۸ درصد کسانی که از طریق کانال مانش وارد خاک بریتانیا می‌شوند از این کشور درخواست پناهندگی می‌کنند. اما در مجموع، درخواست‌های پناهندگی در ماه‌های پس از محدود شدن سفرهای جهانی به دلیل همه‌گیری کووید کاهش یافته است.در سال ۲۰۱۹، تعداد ۳۵ هزار و ۷۳۷ درخواست پناهندگی از بریتانیا وجود داشت که در سال ۲۰۲۰ این رقم به ۲۹ هزار و ۸۱۵ نفر کاهش یافت.ارقام نیمه سال جاری (۲۰۲۱)، نشان دهنده ۱۴ هزار و ۶۷۰ درخواست پناهندگی است.در سال‌های اخیر، درخواست‌های پناهندگی در بریتانیا در طول بحران مهاجرت به اروپا در سال های ۲۰۱۵-۲۰۱۶ به اوج خود رسید.
براساس تغییرات پیشنهادی دولت درباره مهاجرت که در پارلمان در حال بررسی است، درخواست افرادی که به عنوان پناهنده به دنبال حمایت هستند، تا حدی براساس نحوه ورودشان به بریتانیا ارزیابی می‌شود.ورود افراد به خاک بریتانیا از طریق راه‌هایی که دولت آن را "غیرقانونی" می‌داند، به معنای آن است که این افراد دیگر حق درخواست پناهندگی ندارند.
اما شورای پناهندگان گفته است مردمی که از جنگ و تروریسم فرار می‌کنند، مجبور به اتخاذ تدابیری فوق العاده هستند و انتخابی در مورد چگونگی دستیابی به مکانی امن ندارند.
این شورا گفته است که طرح دولت، سیستمی دو لایه ایجاد می‌کند که در آن برخی از پناهجویان به دلیل راهی که برای ورود به بریتانیا انتخاب می‌کنند، ناعادلانه مجازات می‌شوند.

 
برچسب ها: کانال مانش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها