به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۲ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۳۰۴۸۹۲

افزایش ۵٠٠ درصدی قیمت مسکن در ٢.۵ سال گذشته

افزایش ۵٠٠ درصدی قیمت مسکن در ٢.۵ سال گذشته
گروه اقتصادی: عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: در طول هشت سال گذشته در بازار مسکن با رشد 980 درصدی قیمت‌ها مواجه شدیم که حدود 500 درصد آن فقط مربوط به 2.5 سال گذشته است.به گزارش ایلنا، مجتبی یوسفی  با اشاره به افزایش قیمت مسکن و اثرگذاری افزایش قیمت چند منطقه در شمال پایتخت بر تمام کلان‌شهر و کشوراظهار داشت: در طول هشت سال گذشته در بازار مسکن با رشد 980 درصدی قیمت‌ها مواجه شدیم که حدود 500 درصد آن فقط مربوط به 2.5 سال گذشته است.

وی با بیان اینکه موضوع بسیار مهم اثر‌گذایر قیمت مسکن در چند منطقه بر روی کل بازار مسکن است، ادامه داد: در بحث خانه‌های لوکس ما با یک زنجیره‌ای مواجه هستیم، وقتی راس این هرم در نقاط برخوردار و شمال شهر واقع است، در شرایطی که قیمت در این مناطق تا ٢٠٠ میلیون تومان در هر مار بالا می‌رود، قاعدتا قیمت ملکی در جنوب تهران هم از هر متر ۵میلیون تومان بود به ٢۵ تا ٣٠ میلیون تومان می‌رسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد : تنها راهکار این است که بازار مسکن از سوداگری خارج شود و باید سیاست‌های مالیاتی در حوزه مسکن را به اجرا برسانیم.یوسفی با اشاره به خانه‌های خالی و ضرورت آن برای ورود این واحدها به چرخه مصرف اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که بخشی از آمار خانه‌های خالی به شهرهای جدید برمی‌گردد. در حال حاضر در اکثر شهرهای جدید با انبوهی از خانه‌های خالی مواجه هستیم چراکه در برخی از شهرهای جدید صرفا خانه‌سازی شده و زیرساخت های شهری ندارند.

وی تاکید کرد: در برخی از شهرهای جدید فقط خانه سازی شده و این شهرها به خوابگاه تبدیل شده‌اند. برای مثال در اهواز پس از طی مسافت 70 کیلومتر مردم به شهر رامین یا شیرین شهر می‌رسند در حالی که این گروه عمدتا از قشر ضعیف جامعه و از دهک‌های کم درآمد هستند و این هزینه حمل و نقل سهم زیادی از درآمد خانوار را به خود اختصاص می‌دهد. این افراد با حداقل درآمد نمی‌توانند هزینه های سنگین تردد از شهرهای جدید به شهرهای اطراف را بپردازند.عضو کمیسیون عمران مجلس درباره سهم شهرهای جدید از خانه های خالی گفت:چیزی  حدود ٣٠٠ هزار تا ۴٠٠هزار خانه خالی در شهرهای جدید وجود دارد.
برچسب ها: قیمت مسکن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها