به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۲ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۳۰۴۹۳۵

بازگشایی تدریجی دانشگاه‌های کره جنوبی

بازگشایی تدریجی دانشگاه‌های کره جنوبی
گروه جامعه: با بهبود شرایط شیوع کووید-۱۹ در جهان،‌دانشگاه‌های کره جنوبی بازگشایی شدند و به صورت تدریجی پذیرای دانشجویان این کشور هستند.به گزارش ایسنا،‌ طی دو سال گذشته، تمامی دانشگاه‌های جهان بدون حضور دانشجویان،‌شرایط مساعدی را سپری نکردند و کرونا باعث شد نظام آموزش عالی جهان آسیب‌های زیادی ببیند.
دانشگاه‌های کره جنوبی نیز طی دو سال اخیر با شرایط بد اقتصادی روبه‌رو بودند اما بازگشت تدریجی به دانشگاه‌های این کشور از تاریخ ۱ نوامبر سال جاری آغاز شده و جان تازه‌ای به دانشگاه‌های کره جنوبی بخشیده است. در این میان بسیاری از رویدادهای دانشجویی،‌فرهنگی، جشنواره‌ها و گردهمایی‌ های دانشجویی در دانشگاه‌های این کشور به تدریج در حال آغاز به کار مجدد است.

دانشگاه ملی سئول که بزرگترین دانشگاه کره جنوبی است از سه‌شنبه تا جمعه هفته گذشته،‌برای اولین بار پس از دوران شیوع پاندمی کووید-۱۹،‌ یک جشنواره خود را به صورت حضوری برگزار کرد. گرچه که تعداد شرکت کنندگان فقط ۷۰ نفر بود.

گزارش‌های منتشر شده از کره جنوبی حاکی از آن است که در دوران شیوع کرونا، اکثریت دانشگاه‌های خصوصی و غیرانتفاعی این کشور پول از دست دادند. علت اصلی این امر این است که تعداد دانشجویان کاهش چشمگیری داشته است.بر اساس گزارش مرکز توسعه آموزشی کره جنوبی،‌در سال ۲۰۱۸ میلادی،‌۱۰۵ یا ۷۴.۵ درصد از ۱۴۱ دانشگاه خصوصی در این کشور با کسری بودجه مواجه شده‌اند.در این میان،‌تعداد دانشگاه‌های سودآور که در سال ۲۰۱۲ میلادی ۹۷ دانشگاه بود،‌ در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۳۶ مورد کاهش پیدا کرد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها