به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۲ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۳۰۵۰۳۶

مرگ فضانورد بلو اوریجین در سانحه هوایی

مرگ فضانورد بلو اوریجین در سانحه هوایی
گروه علمی:گلن دو وریس فضانورد بلو اوریجین در روز یازدهم سپتامبر طی یک سانحه هوایی جان خود را از دست داد. گلن دو وریس یک کارآفرین زیست پزشکی که در دومین پرواز خدمه فضایی زیر مداری بلو اوریجین به فضا رفته بود، در ۱۱ نوامبر در یک سانحه هوایی جان باخت.

گلن دو وریس یکی از دو نفری بود که در هواپیمای سسنا ۱۷۲ حضور داشتند، هواپیمایی که در ۱۱ نوامبر در نیوجرسی سقوط کرد. پلیس ایالت نیوجرسی در ۱۲ نوامبر تایید کرد که دو وریس و توماس فیشر، مسافر دیگر این هواپیما، در این سانحه جان باختند. پلیس همچنین اشاره کرد که هنوز مشخص نیست چه کسی کنترل هواپیما را در اختیار داشته است. دو وریس یک خلبان خصوصی و فیشر یک مربی پرواز بود.

دو وریس ۴۹ ساله یکی از چهار نفری بود که در پرواز NS-۱۸ شرکت بلو اوریجین در تاریخ ۱۳ اکتبر، به فضا رفته بود. ویلیام شاتنر بازیگر، کریس بوشویزن بنیانگذار Planet و آدری پاورز، معاون رئیس شرکت بلو اوریجین دیگر افرادی بودند که در این پرواز او را همراهی کردند. دو وریس مبلغ نامعلومی را برای حضور در این پرواز پرداخت کرده بود.

شرکت بلو اوریجین در توئیتی نوشت: "ما از شنیدن خبر درگذشت ناگهانی گلن دو وریس متاثر شدیم. او وقت و انرژی زیادی را برای کل تیم بلو اوریجین و همکارانش به ارمغان آورد. اشتیاق او به هوانوردی، کار خیر و تعهد به حرفه‌اش برای مدت طولانی قابل تحسین و احترام است."جف بزوس، بنیانگذار بلو اوریجین، در پستی در اینستاگرام نوشت: "چه ضایعه غم انگیزی. او یک رویاپرداز، یک مبتکر و یک رهبر واقعی بود."
برچسب ها: فضا نورد مرگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها