به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۳ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۳۰۵۰۶۲

صفحه نمایش خارق‌العاده اپل برای افراد عینکی

صفحه نمایش خارق‌العاده اپل برای افراد عینکی
گروه فناوری: اخیراً اطلاعاتی از یک ثبت اختراع جدید اپل به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد این شرکت در حال توسعه نمایشگری برای گوشی‌ها و تبلت‌های خود است که می‌تواند داده‌ها را به گونه‌ای هوشمند ارائه دهد که افراد عینکی بدون استفاده از عینک نیز آن‌ها را به خوبی ببینند.
 
 افشاگران دنیای فناوری به اطلاعاتی از یک ثبت اختراع جدید اپل برای یک صفحه نمایش جدید برای گوشی و تبلت دست یافته اند که نشان می‌دهد این نمایشگر مبتکرانه قادر به اصلاح دید کاربر است، به نحوی که افراد عینکی می‌توانند بدون نیاز به استفاده از عینک خود، داده‌های را به خوبی مشاهده کنند.

بر اساس اطلاعات ثبت اختراع جدید اپل که در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) درج شده است، این نمایشگر خروجی‌های گرافیکی را به صورت هوشمند تنظیم می‌کند تا کاربر بتواند بدون نیاز به عینک آن‌ها را ببیند. این نرم افزار همچنین چیزی به نام «عینک حریم خصوصی» را نیز توصیف می‌کند که فقط به صاحب چنین عینکی اجازه می‌دهد محتوای روی صفحه نمایش را بخواند.


در اسناد این ثبت اختراع آمده است که درصد زیادی از انسان‌ها برای دیدن صحیح نیاز به استفاده از عینک طبی یا لنز دارند. فناوری ذکر شده توسط اپل به صفحه نمایش آیفون یا آی پد پرو اجازه می‌دهد تا دید کاربر را به طور خودکار تصحیح کند. به عنوان مثال، اگر کاربر نزدیک بین باشد، اما عینک نداشته باشد، خروجی گرافیکی استاندارد روی صفحه نمایش داده می‌شود، زیرا برای مشاهده واضح صفحه توسط کاربر نیازی به اصلاح نیست. اما اگر کاربر نزدیک بین از عینک استفاده می‌کند، صفحه نمایش می‌تواند به گونه‌ای تنظیم شود که شخصی که از دستگاه استفاده می‌کند مجبور نباشد عینک خود را واضح‌تر دیدن، بردارد.

در درخواست ثبت اختراع به اسکن تمام یا بخشی از چهره کاربر دستگاه و ایجاد نقشه عمقی اشاره می‌کند که اساساً با سیستم Face ID کار می‌کند. در واقع در اینجا موضوع فقط مربوط به مسائل هویتی نیست، بلکه قابلیتی بدان افزوده شده که می‌تواند نحوه تصحیح بینایی کاربر را با استفاده از نقشه عمق، تعیین کند. دستگاه نتایج اسکن را ذخیره می‌کند تا اگر همان کاربر در آینده بخواهد قفل دستگاه را با Face ID باز کند، صفحه به طور خودکار تصحیح شود و تنظیمات مطابق با چشم کاربر را ایجاد کند.

یکی از تصاویر این ثبت اختراع، یک کادر تنظیمات را نشان می‌دهد که به کاربر امکان می‌دهد تنظیمات ویژه خود را ثبت کند و از یک کلید برای نشان دادن کمبود‌های بینایی کاربر (نزدیک بینی، دوربین بینی، پیرچشمی، آستیگماتیسم) استفاده کند تا نمایشگر بتواند تنظیمات مناسب را انجام دهد. قابلیت دیگر این است که کاربر می‌تواند یک تست بینایی سنجی را با استفاده از یک نرم افزار که از قبل روی گوشی نصب شده است، انجام دهد.


روی هم رفته این اختراع جدید قادر کاربران را چه با حالت استفاده از عینک یا لنز طبی و چه بدون آن شناسایی کند و وضعیت متناسب با آن را فعال نماید. به گزارش فرارو، وقتی که کاربر از عینک و یا لنز استفاده می‌کند، صفحه نمایش مورد نظر، تنظیمات نمایش داده‌ها را تغییر نمی‌دهد، اما هر وقت کاربر این وسیله‌ها را بر روی چشم نداشته باشد، سیستم مورد نظر وضعیت را شناسایی کرده و نمایش داده‌ها را متناسب با وضعیت چسم کاربر ارائه می‌دهد تا نیاز به استفاده از عینک یا لنز طبی نباشد. در هر دو صورت کاربر می‌تواند به خوبی داده‌ها را بر روی صفحه نمایش ببیند.
برچسب ها: اپل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها