به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۳ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۳۰۵۱۱۴

حمله هکرها به سیستم ایمیلی اف.بی.آی

حمله هکرها به سیستم ایمیلی اف.بی.آی
 
گروه بین الملل: یک گروه نظارت بر هرزنامه‌های ایمیلی اعلام کرد، هکرها به سیستم ایمیلی اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) دسترسی یافته و به 100 هزار حساب کاربری هرزنامه ارسال کردند.
 گروه نظارت بر هرزنامه‌های ایمیلی موسوم به "Spamhaus Project" نمونه‌ای از یکی از هرزنامه‌ها را که توسط هکرها به حساب‌های ایمیلی اف.بی.آی ارسال شده، در توئیترش منتشر کرد.
این ایمیل با عنوان "فوری: عامل تهدید در سیستم‌ها" و ظاهرا از بخش امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی است.
این ایمیل ها ظاهرا حاوی هشداری به دریافت کنندگان درباره رخنه و نفوذ احتمالی داده‌ها از سیستم‌ها به وسیله "وینی ترویا"، کارشناس امنیت سایبری و گروه مقابله با جرایم فضای مجازی به نام "دارک اورلورد" هستند.
گروه نظارتی بر هرزنامه‌های ایمیلی یکسری انگیزه‌های احتمالی را از سوی هکرها برای ارسال چنین پیامی مطرح کرده و در توئیتی نوشت: سه گمانه زنی در این باره وجود دارد؛ مردم را متقاعد کنند که در صورت مشخص شدن درستی این مساله، همه چیز را متوقف کنند و صفحاتشان را ببندند؛ ترور شخصیت وینی ترویا که در این پیام از او نام برده شده است و در نهایت سیل تماس‌های تلفنی به اف.بی.آی در این باره صورت گیرد. البته همه اینها را می‌شود احتمال داد شاید هم تنها برای خنده این کار را انجام دادند. شاید هم مساله، چیز دیگری باشد.
بر اساس گزارش این گروه نظارتی، هکرها عملیات خود را اوایل شنبه صبح در نیویورک آغاز کردند.
"آستین برگلس"، رئیس سرویس‌های تخصصی در کمپانی امنیت سایبری "بلو وویانت" و عامل ویژه سابق اف.بی.آی به بلومبرگ گفت، سیستم ایمیلی که هک شده همانی نیست که عاملان از آن برای ارسال اطلاعات محرمانه در اف.بی.آی استفاده می‌کنند.
وی افزود: این سیستم محرمانه‌ای نیست که در معرض خطر قرار گرفته است. بلکه آن چیزی که هدف حمله هکری قرار گرفته برای ارسال ایمیل‌های غیر محرمانه و اشتراک گذاری مطالب غیر طبقه بندی شده استفاده می‌شود.اف.بی.آی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، آنها از این حمله آگاه بودند اما اطلاعات بیشتری در این باره ارائه نکردند.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها