به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۳ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۳۰۵۱۲۵

لبنان چاره‌ای جز وقت کشی نداشت

لبنان چاره‌ای جز وقت کشی  نداشت
گروه ورزشی: حمید درخشان کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال، بازیکن اسبق باشگاه پرسپولیس و سرمربی سابق فوتبال در ارتباط تلفنی با برنامه «ورزش بدون ویرایش» درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در مصاف با لبنان گفتگو کرد.درخشان در ابتدا با بیان این که تیم ملی لبنان آنالیز خوبی از تیم فوتبال ایران داشت، عنوان کرد: از آنجایی که قدرت تیم لبنان با تیم ایران برابر نبود و این تیم توانایی کمتری نسبت به ما داشت، ناچار بود یک بازی بسته را به نمایش بگذارد تا به گل برسد.

وی افزود: شرایط بسیار نامساعد زمین موجب شد روز بدی برای بازیکنان ایرانی رقم بخورد . در یک زمین نامناسب تیمی که آرایش دفاعی گرفته است چالش بزرگی نخواهد داشت اما تیمی که هدف هجوم و برد دارد قطعا با مشکل مواجه خواهد شد.کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال به وقت کشی بازیکنان لبنانی اشاره کرد و گفت : تیم هایی که فوتبال ضعیف دارند تلاش می کنند با تاخیر و از دست دادن زمان از حمله تیم مقابل جلوگیری کنند تا دست کم نتیجه مساوی به دست آورند. این اتلاف وقت در 45دقیقه نخست بازی ایران و لبنان بیش از 7 دقیقه بود.

درخشان تاکید کرد: شرایط نامطلوب موجب تضعیف روحیه بازیکنان گردید و در نهایت تعداد پاس های اشتباه در نیمه نخست بازی افزایش یافت و گل خورده در تاریخ فوتبال ایران بی سابقه است.وی در پاسخ به پرسش مجری رادیو گفت‌وگو مبنی بر این که آیا توپی که وارد دروازه ایران شد از محوطه بیرون به داخل زمین بازگشته بود، توضیح داد: یک بازیکن باید تا آخرین لحظه خروج توپ از زمین را تعقیب کند. البته خود من هم غافلگیر شدم اما دنبال کردن توپ تا اطمینان از خارج شدن آن باید مورد توجه قرار گیرد.

به عقیده درخشان تنها لحظه خطرناکی که در کنار دروازه ایران رخ داد زمانی بود که بازیکنان به اشتباه تصور کردند توپ از زمین خارج شده است و نتیجه این خطا سنگین بود چرا که فشار روحی و روانی سنگین بر تیم ملی تحمیل شد که با وجود شرایط بد زمین بازی، چالش را دو چندان کرد و منجر به تصمیمات فردی هم شد.
برچسب ها: حمید درخشان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها