به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۳ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۳۰۵۱۶۳

اثبات بحرانی آبی با رصد بارش استان‌ها

اثبات بحرانی آبی با رصد بارش استان‌ها
گروه اقتصادی: بعد از ورود سامانه‌های بارشی و بارندگی‌های مداوم در هفته اخیر نگاهی به وضعیت بارندگی‌های مناطق مختلف کشور نشان می‌دهد که در این بازه زمانی استان‌های گیلان با 359 میلی‌متر، مازندران با 177.4 میلی‌متر و گلستان با 86.1 میلی‌متر بارندگی به ترتیب پربارش‌ترین استان‌های کشور بوده‌اند.

در حال حاضر استان‌های مرکزی و جنوبی کشور وضعیت نامناسب بارشی را نسبت به مدت مشابه پارسال تجربه کرده‌اند که در این میان استان خراسان جنوبی با 1.24 میلی‌متر، سمنان با 3 میلی‌متر و هرمزگان نیز با 3.2 میلی‌متر بارندگی به ترتیب سه استان کم‌بارش کشور از ابتدای سال آبی جاری تا رور 21 آبان‌ماه بوده‌اند.

طبق این آمار، میزان بارندگی در دو استان‌ خوزستان و ایلام نسبت به متوسط بلندمدت (۵۲ ساله) 77 درصد کاهش داشته، البته از 31 استان کشور که با افزایش بارندگی قابل توجهی نسبت به سال گذشته همراه بود، فقط 10 استان دارای کاهش بارش هستند.

بر این اساس، میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری(ابتدای مهرماه) تا 21 آبان‌‌ماه به 21.8 میلی‌متر رسیده است که این رقم در مقایسه با بارش‌های مدت مشابه سال گذشته (12 میلی‌متر) افزایش 81 درصدی و در مقایسه با میانگین 52 ساله کاهش یک درصدی را نشان می‌دهد.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: بحران آب
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها