به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۳ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۳۰۵۱۷۰

رشد ۵۰ درصدی قیمت برنج/جدول

رشد ۵۰ درصدی قیمت برنج/جدول
گروه اقتصادی: قیمت انواع برنج در میادین میوه و تره‌بار از ابتدای امسال بین ۴۵ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است. رشد پیوسته قیمت برنج ایرانی در بازار طی ۶ ‌ماه گذشته، قیمت این محصول را در میادین نیز به‌شدت افزایش داده و آخرین نرخنامه سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نشان می‌دهد قیمت انواع درجه یک برنج مرغوب ایرانی در این مراکز به کیلویی ۵۰ هزار تومان رسیده است.

انواع برنج عطری و مرغوب از جمله دم سیاه، طارم و هاشمی که ابتدای امسال هر کیلو از آنها در نرخنامه میادین ۳۲.۹۰۰ تومان قیمت خورده بود حالا به کیلویی ۴۹.۵۰۰ تومان رسیده و ارزان‌ترین برنج معطر ایرانی در میادین ۳۷ هزار تومان قیمت دارد. انواع برنج پرمحصول نیز به همین نسبت افزایش قیمت داشته و دست‌کم ۸ هزار تومان گران شده‌اند. قیمت برنج نیم دانه معطر هم در این مدت، ۴۵ درصد بیشتر شده و از ۱۹.۹۰۰ به ۲۹ هزار تومان رسیده است.

پیش‌بینی کاهش برداشت محصول امسال برنج کشور قیمت‌ این محصول را در ماه‌های اخیر بالا برده است. به‌ویژه در تابستان امسال این روند رشد و شتاب بیشتری به‌خود گرفت. قیمت انواع برنج مرغوب ایرانی در خواربارفروشی‌های سطح شهر به ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان رسیده و دولت برای کاهش قیمت‌ها ۱۵۰ هزار تن برنج وارداتی تنظیم بازاری در ۲‌ ماه اخیر توزیع کرده است. برنج‌های تایلندی و هندی تنظیم بازاری در میادین میوه و تره‌بار به‌ترتیب با قیمت هرکیلو ۱۲.۵۰۰ و ۱۸.۵۰۰ تومان به فروش می‌رسند.
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: قیمت برنج
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها