به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۳ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۳۰۵۲۱۶
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

از نظر مدیران کشور، مردم اصلاً جایگاهی ندارند که بخواهند حرفی بزنند!

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور سابق ایران گفت: وقتی بجای ما دارند تصمیم می گیرند، چه کسی باید تبعاتش را قبول کند؟ می گویند ما بجای شما تصمیم می گیریم، خرابی هایش بر عهده خودتان! اجازه بدهید مردم یک مقدار نفس بکشند و آزاد باشند، فکر کنند و تصمیم بگیرند. کشور حتما با مشارکت، دخالت و احساس مالکیت و مسئولیت مردم بهتر پیشرفت خواهد کرد.
از نظر مدیران کشور، مردم اصلاً جایگاهی ندارند که بخواهند حرفی بزنند!
محمود احمدی‌نژاد در دیدار با جمعی از مردم استان بوشهر بر ضرورت برخورداری همه آحاد جامعه از حقوق مساوی تاکید کرد و گفت: جهان، جامعه، ثروت طبیعی، حکومت، زندگی و حق تعیین سرنوشت، متعلق به تک تک مردم، فارغ از رنگ، نژاد، مذهب، گرایش و باورهای آنان است و بر اساس این منطق صحیح، هیچ کس نمی تواند بخشی از جامعه را به سبب آنکه حکومت را قبول ندارند، از حقوق طبیعی و بدیهی خود محروم نماید. وی اضافه کرد: اجازه بدهید مثالی بزنم که این بی توجهی به مردم چه بلاهایی سر یک جامعه می آورد. وقتی مردم که کنار رفتند چه کسی می خواهد اقتصاد را درست کند؟ اگر به مردم اجازه فکر و خلاقیت و تلاش و تصمیم گیری ندهید، چه کسی می خواهد درست کند؟ می شود همین اوضاع اقتصادی که می بینیم. 
رئیس دولت دهم گفت: از منظر مدیران کشور، مردم جایگاهی ندارند که بخواهند حرفی بزنند. این ریشه مشکلات کشور است، این ها را باید درست کرد. اگر جایی، مردم عزیز بودند و نظرشان محترم بود، آن کشور دچار مشکل نمی شود و بسرعت پیشرفت می کند چون مردم مال خودشان می دانند، پای آن می ایستند. اما وقتی مردم را کنار گذاشتی، حالا دائم سخنرانی کن! مگر با سخنرانی کشور درست می شود!؟ مگر با ادعا پیشرفتی حاصل می شود!؟ حتی اگر تمام ثروت دنیا دستتان باشد اتفاقی نمی افتد. مگر تا الان ثروت کمی دست دولت بوده است؟ چه اتفاقی افتاده است؟ دائما آمار فسادها و سوءاستفاده ها بالا رفته است و البته این مشکل کل دنیاست.
احمدی نژاد تصریح کرد: به حساب نیاوردن مردم از طرف هر کس که باشد، کار شیطان است، تک تک انسان ها محترم و عزیز هستند، حق دارند تصمیم بگیرند، حق دارند سرنوشت خودشان را تعیین کنند، حق دارند نوع زندگی خودشان را انتخاب کنند. روی چه حساب و به چه حقی مردم را محروم می کنید!؟ چرا مردم را کنار می گذارید؟ چرا خیال می کنید خودتان برتر از مردم هستید؟ ما یک گروه، حزب و جناح یا یک قوه هستیم! چه کسی گفته شما برترید؟ چه کسی به شما اجازه داده بجای مردم تصمیم بگیرید؟ نتیجه اش می شود همین وضعیتی که می بینیم!
وی افزود: وقتی بجای ما دارند تصمیم می گیرند، چه کسی باید تبعاتش را قبول کند؟ می گویند ما بجای شما تصمیم می گیریم، خرابی هایش بر عهده خودتان! اجازه بدهید مردم یک مقدار نفس بکشند و آزاد باشند، فکر کنند و تصمیم بگیرند. کشور حتما با مشارکت، دخالت و احساس مالکیت و مسئولیت مردم بهتر پیشرفت خواهد کرد.

انتقاد از مدیریت بحران کرونا در ایران
احمدی‌نژاد همچنین در دیدار با جمعی از مردم استان بوشهر اظهار داشت: حدود 2 سال است که هر روز یک دستورالعمل داده اند ولی نگفته اند که ماهیت ویروس چیست؟ یا برای مقابله با آن چه باید کرد که قطعا موثر باشد؟ چقدر وایتکس و مواد شوینده در حلق ملت کردند! چند ماه گفتند از خانه بیرون نیایید، بشویید و بسابید، چقدر ریه ها گرفتار شد. به خاطر وحشتی که درست کردند، برخی افراد از ترس کرونا یکسال از خانه بیرون نیامدند! اکنون همه داریم ماسک می زنیم. می گویند مقامات گفته اند اگر ماسک نزنید برخورد می کنیم، لذا مجبوریم بزنیم! تا آنجا که اگر کسی ماسک نزند عده ای فکر می کنند او مسئول انتشار ویروس است! احمدی‌نژاد به روشن نبودن شیوه شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: یک مشت دارو آوردند و چند ماه به خورد مردم دادند و عده زیادی از دنیا رفتند، بعد هم گفتند این داروها اصلا به درد نمی خورد! پس برای چه آوردید!؟ شما برای چه پول می گیرید؟ آنجا نشسته اید که از سلامت مردم نگهبانی کنید. باید دارو ها را کنترل و آزمایش نمایید و با دعوت از متخصصین مشخص کنید که کدام دارو موثر است تا مردم اطمینان کنند و به استفاده از آنها بپردازند.
وی تعطیل کردن تردد شبانه مردم را به عنوان یک راهکار برای مقابله با کرونا مورد سوال قرار داد و گفت: ادعا کردند که اگر شب ها را تعطیل کنیم، کرونا به خانه اش می رود!؟ چقدر تصمیمات ضد و نقیض گرفتند! می گویند جاهای متراکم نروید، بعد ساعت کار را کم می کنند تا تراکم درست شود! حالا هم که واکسن آمده است، اجبار می کنند که حتما باید بزنید! آقا این واکسن و ماهیتش چیست؟ یک نفر توضیح دهد که آثارش چیست؟ اگر بزنیم بعد چه می شود؟ می گویند نخیر باید بزنید! آقا اگر واکسن زدم و یک بلایی سرم آمد، مسئول آن کیست؟ جواب می دهند مسئولش خودت هستی! آقا شما دارید من را اجبار می کنید! مگر قرار نبود ما آزاد باشیم!؟ یکطرفه می گوید باید بزنید.
احمدی نژاد به تبعات بی اعتنایی به مردم و به حساب نیاوردن آنان اشاره کرد و پرسید: برای چه اجبار می کنید؟ مگر کشور قانون ندارد؟ قانون اساسی شما را از اجبار کردن مردم منع کرده است. اگر هم می خواهید الزام کنید، یک قانون جدید لازم است. آیا قانونی در مجلس تصویب شده است که واکسن را اجباری کرده باشد؟ حداقل در همین مجلس ضعیفِ اقلیتیِ کنترل شده و صد تا فیلتر شده ای که تشکیل دادید و درصد اندکی از مردم مشارکت کردند، به تصویب برسانید و بگویید قانون شده است و بعد هم مسئولیت بپذیرید.
وی بر ضرورت آزاد گذاشتن مردم در زدن یا نزدن واکسن تاکید کرد و گفت: تعداد واکسن زده های فوت شده را در آمار نمی آورند که بگویند این ها بخاطر واکسن کرونا فوت کرده اند. چرا؟ اصلا چرا مردم را آزاد نمی گذارید؟ من نمی گویم کسی بزند یا نزند، اختیار هر فردی با خود اوست. این واکسن موافق و مخالف جدی در دنیا دارد. حرف هایی زده می شود که خیلی قابل اعتناست. نه کارخانه اش در ایران است نه متخصصین ما دیده اند، نه می توانند آن را تجزیه و تحلیل کنند و نه می توانند آن را باز کنند و ببینند چه چیزی در آن هست! چرا می گویید باید بزنید و بعد هم مسئولیتش را نمی پذیرید!؟ بسیاری از متخصصین ویروس شناسی درجه یک دنیا، مخالف و بسیاری هم موافق این واکسن هستند، باید اجازه دهید مردم حرف های همه آنها را بشنوند و انتخاب کنند.
رئیس دولت دهم علت پیدایش چنین وضعیتی را در به حساب نیاوردن مردم و جایگاه نداشتن آنان در نگاه مدیران کشور دانست و گفت: اگر جایی، مردم عزیز بودند و نظرشان محترم بود، آن کشور دچار مشکل نمی شود و به سرعت پیشرفت می کند چون مردم مال خودشان می دانند و پای آن می ایستند. با سخنرانی کشور درست نمی شود و با ادعا پیشرفتی بوجود نمی آید. وی با اظهار امیدواری نسبت به خوب شدن اوضاع در آینده گفت: من از آن دسته از افرادی هستم که معتقدند آینده بسیار درخشان و روشن است. علت اصلی چنین باوری، آن است که مسببین وضع موجود در آن آینده جایی ندارند و ان شاءالله خیلی زود این اتفاق خواهد افتاد. نشانه هایش پیداست، متوجه نیستند. شما دنیا را ببینید، متوجه می شوید که الان آگاهی روزافزون است. انسان ها بسرعت دارند خودشان را پیدا می کنند.

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ ۱۵:۴۲
حاجی شما خودت ۸ سال مدیر بودی که ۴ سال دومش با پارتی مدیر بودی ... (379108)
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ ۱۵:۵۴
خودت رییس جمهور بودی واقعا چیکار کردی!!!؟ (379110)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ ۱۶:۳۸
8 سال شما را هم دیدیم عالیجناب چگوارا! (379114)
۱
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ ۲۰:۳۷
مافیا ، کشور ما مملو از باندها و مافیا هایی است که هر کدام به طمع منافع بیشتر مشغول چاپیدن ملت هستند ، حاکمیت هم که در کنترل آنها ناتوان است به نوعی مشغول همراهی و همکاری با آنها ست تا از قافله و خوان پر نعمت جیب مردم بی بهره نماند . بدبخت و بیچاره این مردم هستند که به خاطر گناهانشان دچار قحطی و گرانی شده اند ! و حاکمیت کاملا بی تقصیر است . پ.ن: از این به بعد به جای واژه ی تریبون نماز جمعه بگویید تریبون حاکمیت و باند های مافیایی (379124)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۸/۲۳ ۲۱:۱۵
ایران ماتمكده... (379125)
۱۴۰۰/۰۸/۲۴ ۱۰:۴۲
یکی از یکی به درد نخور تر.فقط فک زدن بلدید (379133)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها