به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۳ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۳۰۵۲۴۴

رقابت دوترته و دخترش در انتخابات فیلیپین!

رقابت دوترته و دخترش در انتخابات فیلیپین!
گروه بین الملل: رئیس جمهور کنونی فیلیپین قرار است در مقابل دخترش سارا برای پست معاونت ریاست جمهوری فیلیپین در انتخابات ریاست جمهوری این کشور قرار بگیرد.
«سارا دوترته» دختر «رودریگو دوترته»، کاندیداتوری خود را به عنوان معاونت ریاست جمهوری اعلام کرد و قرار است معاون "فردیناند مارکوس جونیور"، پسر دیکتاتور سابق این کشور باشد که برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ کاندیدا شده است.دوترته‌ها و مارکوس‌ها در میان خاندان‌های سیاسی در فیلیپین هستند که به فساد و داشتن قدرت مطلقه معروف اند.
رقابت بر سر پست معاونت و ریاست جمهوری فیلیپین زمانی شدت گرفت که سناتور "کریستوفر گو"، معاون دیرینه رودریگو دوترته کاندیداتوری خود برای معاونت ریاست جمهوری را به کاندیداتوری برای سمت ریاست جمهوری این کشور تغییر داد.
کمی بعد، منشی ارتباطات دوترته به رسانه‌های محلی گفت که رئیس جمهوری ۷۶ ساله این کشور که ماه گذشته میلادی قول داده بود تا از سیاست کناره گیری کند، رسما برنامه‌هایش را روز دوشنبه برای کاندیدا شدن در سمت معاون ریاست جمهوری در مقابل دخترش اعلام می‌کند.از نقطه نظر قانون اساسی، دوترته به عنوان رئیس جمهوری فیلیپین فقط باید یک دوره شش ساله در این سمت باشد اما می‌تواند بعد از آن در سمت‌های پایین‌تر نیز مشغول به کار شود. بیش از ۶۰۰۰ تن که اکثرا مظنونان قاچاق مواد مخدر بودند در دوران ریاست جمهوری دوترته کشته و ۲۸۹ هزار تن دیگر نیز دستگیر شده‌اند.
در فیلیپین، معاون رئیس جمهور در یک رای‌گیری مجزا انتخاب می‌شود.


 
برچسب ها: فیلیپین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها