به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۳ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۳۰۵۲۴۷

پوتین به بحران شرم‌آور مهاجران پایان دهد

پوتین به بحران شرم‌آور مهاجران پایان دهد
گروه بین الملل: وزیر امور خارجه انگلیس در مقاله ای خطاب به رئیس جمهوری روسیه گفت که باید به "بحران ساختگی شرم آور مهاجران" که در مرزهای شرقی اروپا تحریک کرده است،‌ پایان دهد.
 لیز تراس،  در اولین واکنش عمومی خود از زمان تشدید تنشها بر سر این بحران در چند روز قبل عنوان کرد، که کرملین "مسئولیت واضحی" برای پایان دادن به تلاشهای بلاروس برای استفاده از "مهاجران مستاصل به عنوان مهره" برای بی‌ثبات کردن منطقه دارد.
 تراس در مقاله ای برای نشریه تلگراف نوشت که انگلیس قرار نیست به تحمل "فشار بحرانی به دقت طراحی شده برای منحرف کردن توجهات از اقدامات شنیع و نقض حقوق بشر توسط رژیم الکساندر لوکاشنکو از سوی متحدان اروپایی اش بی اعتنا باشد".مقامات انگلیس نگران این هستند که بحران مهاجران در مرز لهستان به زودی به کشورشان نزدیک شود، در حالی که انتظار می رود بسیاری از مهاجرانی که به دنبال ورود به اروپا هستند وارد فرانسه شده تا سعی کنند با عبور از کانال مانش به انگلیس برسند.
لیز تراس همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا روابط خود را با سایر کشورهای همفکر با آن تقویت کند و در وابستگی خود به روسیه برای تامین گاز تجدیدنظر کرده و در این راستا پروژه خط لوله نورد استریم ۲ را لغو کند.وی با هشدار به اینکه انگلیس آماده برخورد "قدرتمند، قاطعانه و بی امان" با "اقدامات بدخواهانه، در هر کجای جهان" است، افزود: روسیه در اینجا مسئولیت روشنی دارد. آنها باید مقامات بلاروس را برای پایان دادن به بحران و ورود به گفتگو تحت فشار قرار دهند.
هشدار او پس از آن مطرح می شود که نیروهای انگلیسی  برای کمک به ارتش لهستان در تقویت مرزهایش با بلاروس، در پاسخ به موج مهاجران ورودی به این کشور اعزام شدند.
لوکاشنکو، متهم به ایجاد این بحران به تلافی تحریم‌هایی که اروپا علیه دولتش به بهانه سرکوب معترضان دموکراسی‌خواه این کشور اعمال کرده، شده است. در روزهای اخیر تنش ها در مرز پس از اعزام چتربازان روسیه به سمت مرز بلاروس، جایی که شاهد تلاش صدها سوری، عراقی و یمنی برای عبور کردن است، تشدید شده است.
ورشو در پاسخ به این وضعیت ۱۵۰۰۰ سربازش را به سمت مرز منتقل کرده و حصارهای سیم خاردار برپا کرد در حالی که اتحادیه اروپا نیز در تدارک برای اعمال تحریمهایی جدید علیه بلاروس است.اخیرا پوتین پیشنهاد کرد آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، می تواند در روزهای آینده با لوکاشنکو دیدار کند. در حالی که چنین گفتگویی هدفش تنش زدایی در بحران خواهد بود، اما در مسکو و مینسک به طرزی اجتناب ناپذیر به عنوان یک کودتای تبلیغاتی تلقی می شود.
انگلیس و متحدانش در ناتو بر این باورند که این اقدام تلاشی از سوی بلاروس با حمایت پوتین برای به راه انداختن یک "جنگ ترکیبی" است، در حالی که لوکاشنکو همچنین تهدید به قطع یک خط لوله اصلی انتقال گاز به اروپا کرده است.لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس با ابراز تعهد به حمایت کشورش از اروپای شرقی نوشت: انگلیس قرار نیست بی اعتنا باشد. ما در کنار همپیمانانمان در منطقه که در مرز آزادی هستند خواهیم ایستاد.او ادامه داد: ما تنها قرار نیست در کنار لهستانی که متحمل فشار عمده این بحران شرم آور ساختگی مهاجران است، بایستیم بلکه همچنین کنار کشورهای دیگر عضو گروه ویشگراد چهار – مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک – و دوستانمان در حوزه بالتیک و اوکراین هم ایستاده ایم.
او در ادامه از اتحادیه اروپا درخواست کرد تا از جمله با جلوگیری از تصویب پروژه خط لوله نورد استریم ۲ (خط لوله ای به طول ۷۴۵ مایل برگرفته از ساحل بالتیک روسیه تا شمال شرق آلمان) در رویکرد راهبردی اش در قبال روسیه تجدیدنظر کند.لیز تراس خاطر نشان کرد: این پروژه در بردارنده ریسک تضعیف امنیت اروپا با اجازه به سخت تر شدن تسلط روسیه بر کشورهای متکی به گازش است، آن هم به رغم اینکه همه گیری به ما اهمیت داشتن زنجیره های متنوع تامینی با هدف اجتناب از وابستگی استراتژیک به شرکای غیرقبال اعتماد را متذکر شد.


 
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها