به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۳ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۳۰۵۲۵۲

عکسی که جای خیلی‌ هنرمندان در آن خالی بود

عکسی که جای خیلی‌ هنرمندان در آن خالی بود
گروه فرهنگی: باغ زیبای تهران یکشنبه ـ بیست و سوم آبان ماه ـ پذیرای جشن تولدی بود که پس از مدت‌ها از شیوع ویروس کرونا، بهانه‌ای برای دورهمی هنرمندان پیشکسوت شد.به گزارش ایسنا، هنرمندان پیشکسوت کشورمان که با آغاز شیوع ویروس کرونا در منزل ماندگار شده و مدت‌ها بود که به دلیل رعایت پروتکل‌ها امکان تجمعی نداشتند، امروز ـ یکشنبه ـ در دورهمی‌ای که به میزبانی موسسه هنرمندان پیشکسوت شکل گرفته بود، در فضای سرسبز باغ زیبا دوباره کنار هم آمدند.

این مراسم با حضور محمود شالویی (سرپرست معاونت هنری) و هنرمندان پیشکسوتی مانند مهدی آذرسینا، مهدی ابراهیمیان، علیرضا افتخاری، پری ملکی، کیوان ساکت، اسماعیل خلج، عنایت‌الله بخشی، هوشنگ توکلی، رضا بنفشه‌خواه و ... همراه بود.

نیک‌نام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ضمن اشاره به این نکته که به دلیل شیوع ویروس کرونا و سلامت خودِ هنرمندان به مدت دو سال این مراسم‌ها برگزار نشده بود، به خبرنگار بخش تجسمی ایسنا گفت: «با توجه به اینکه در حال حاضر شرایط بهتر شده و تزریق واکسن افزایش چشم‌گیری داشته است، با هماهنگی وزارت‌خانه و سرپرست معاونت هنری ما اجازه پیدا کردیم تا این مراسم را به‌صورت محدود برگزار کنیم.»
وی همچنین اضافه کرد: «در این دو سال هنرمندان عضو موسسه که اغلب بالای ۶۰ سال دارند، در منزل بودند و بعضا دچار مشکلات روحی و افسردگی شدند. امسال اما ما از آبان ماه شروع کردیم که جشن تولدها را به صورت محدود برگزار کنیم. هنرمندان پیشکسوت جزو خردمندان جامعه هستند و جامعه به آن‌ها می‌بالد.»

مراسم جشن تولد هنرمندان پیشکسوت متولد آبان ماه، پس از پذیرایی، در سالن همایش باغ زیبا، با سخنرانی صابر قدیمی ـ طنزپرداز و ترانه‌سرا ـ به عنوان مجری برنامه آغاز شد. او ضمن تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع) از نیک‌نام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت برای سخنرانی دعوت کرد.

حسینی‌پور نیز ضمن ابراز خوشحالی از فرصت گردهمایی و لزوم گرامی‌داشت هنرمندان از دست رفته، از منصوب شدن سیدعباس عظیمی به عنوان مدیرعامل جدید موسسه خبر داد و گفت: «طبق مشورتی که ما با دکتر شالویی داشتیم، قرار شد تا این مراسم‌ها به صورت ماهانه و محدود برگزار شود که ان‌شاءالله تداوم خواهد یافت.»
در ادامه این مراسم کیوان ساکت، صدای دلنواز ساز خود را به گوش حاضران در مراسم رساند.

محمود شالویی، سرپرست معاونت هنری پس از اجرای کیوان ساکت برای سخنرانی به روی صحنه رفت و ضمن اشاره به این نکته که صحبت کردن بعد از ساز دلنشین استاد کیوان ساکت کار سختی است، گفت: «خیلی خوشحالم که امروز در جمع شما هستم. به همه شما این روز عزیز را تبریک عرض می‌کنم.»وی همچنین به دوستی طولانی مدتش با نیکنام حسینی‌پور و سیدعباس عظیمی اشاره کرد و گفت: «من چه آقای عظیمی چه آقای نیک‌نام را بالای ۲۰ سال است که می‌شناسم و واقعا جزو بهترین همکاران ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.»

محمود شالویی در ادامه با اشاره به اینکه باید در جلسه‌ای شرکت کند، مراسم را زودتر ترک کرد.در ادامه‌ مراسم، مجری برنامه از علی‌اصغر کاراندیش(معاون حقوقی پیشین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، نیک‌نام حسینی‌پور(مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت) و سید عباس عظیمی به روی صحنه دعوت کرد تا هدایای هنرمندان را به آنان اعطا کنند.

عظیمی با دعوت شدن از علی اصغر کاراندیش به روی صحنه، پشت میکروفون رفت و این چنین اظهار کرد: «آقای کاراندیش حامی موسسه هنرمندان پیشکسوت بود و اگر در دوره‌ای که این موسسه تأسیس شد، کسی غیر از ایشان در وزارتخانه بود، امروز این موسسه شکل نمی‌گرفت.»در ادامه هدایای هنرمندان پیشکسوت به آنان اهداء و عکسی به یادگار در فضای پاییزی باغ زیبا گرفته شد که هرچند جای خالی بسیاری از هنرمندان در آن دیده می‌شد، اما همچنان برق شادی از دورهمی کوچکی پس از دو سال در چشم آنها دیده می‌شد.
 

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها