به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۳۰۵۳۵۳
کاهش قیمت مرغ در روز‌های آتی

بازار به مرغ قطعه بندی نیاز دارد؟

بازار به مرغ قطعه بندی نیاز دارد؟
گروه اقتصادی: مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به افزایش جوجه ریزی پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ طی روز‌های آتی در بازار کاهش یابد. محمدعلی کمالی سروستانی مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: با توجه به واردات تخم مرغ نطفه دار، تعداد جوجه ریزی در آبان قابل توجه است که نتایج آن از اواخر آذر در بازار مشخص است چرا که میزان استحصال گوشت مرغ از دوره آبان تا اواسط آذر بالاتر خواهد بود.

وی افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که جوجه ریزی تا پایان آبان به ۱۲۵ تا ۱۲۶ میلیون قطعه برسد که از این میزان ۲۱۰ تا ۲۱۵ هزار تن گوشت مرغ استحصال می‌شود.کمالی سروستانی با اشاره به اینکه کمبودی در بازار مرغ نداریم، بیان کرد: در حال حاضر مرغ به میزان کافی در بازار است، اما مقداری خارج از شبکه توزیع می‌شود.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت ۳۱ هزار تومانی به ازای هر کیلو گوشت مرغ را منطقی دانست و گفت: در چند روز اخیر قیمت جوجه نوسان شدیدی داشته است، درحالیکه در محاسباتی که قبلا انجام دادیم، قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده با جوجه ۶ هزار تومانی ۱۹ هزار و ۹۰۰ تا ۲۰ هزار تومان است، اما در صورت عرضه جوجه با نرخ بالای ۶ هزار تومان تا ۲۱ هزار تومان می‌رسد.وی ادامه داد: علی رغم آنکه در مهرماه میزان جوجه ریزی بالا نبوده است، اما برخی استان‌ها همچون خراسان رضوی با تراکم مرغ برای فروش مواجه شدند که همین امر منجر به ثبات قیمت در بازار شده است.

کمالی سروستانی در واکنش به حذف قطعه بندی مرغ گفت: قطعه بندی نیاز بازار است و نمی‌توان آن را حذف کرد چرا که برخی افراد تنها به سبب ارزان بودن خواستار خرید بال هستند و نباید خرید مرغ کامل را به آن‌ها تحمیل کرد و به عبارت دیگر دولت نباید مشکلات نظارت را بر دوش مردم بگذارد و مسیر‌ها و شیوه‌های نظارتی را باید تغییر دهد.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قطعه بندی مرغ از منظر شرعی و قانونی اشکالی ندارد، بیان کرد: براین اساس نمی‌توان جلوی قطعه بندی را به سبب ضعف در نظارت‌ها گرفت.وی در پایان درباره آینده بازار مرغ گفت: با توجه به افزایش جوجه ریزی و عرضه مرغ پیش بینی می‌شود که قیمت در آذر ماه روند نزولی به خود بگیرد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: مرغ گرانی مرغ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها