به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۳۰۵۳۶۸

اقدامی دردناك در مدیریت ایران

اقدامی دردناك در مدیریت ایران
گروه سیاسی: روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: دکتر وحید کریمی‌پور استاد فیزیک دانشگاه شریف معتقد است در کشور ما هر دولتی که سرکار می‌آید بلافاصله شروع می‌کند به عوض کردن رؤسای دانشگاه‌ها، کاری که در کشورهای توسعه‌یافته حتی در مورد مدیران میانی دستگاه‌های اجرایی هم انجام نمی‌شود.
 دردناک‌تر این است که این دولت‌ها هیچ کدام برنامه‌ای برای رشد علم یا حمایت از دانشگاه و به طور کلی توسعه علمی و صنعتی ندارند و عطش آنها برای فتح دانشگاه‌ها تنها ناشی از اشتیاقشان برای تزریق بورسیه‌های کم‌کیفیت به عنوان عضو هیئت علمی، سخت‌تر کردن قواعد گزینش و بدتر از همه اعطای مدارک صوری به بعضی از افراد و وابستگان است.
 هیچ کدام از این دولت‌ها نمی‌فهمند که کارکردهای دانشگاه بسیار فراتر از رقابت‌های سیاسی بین اصحاب قدرت است و پیامدهای آن نیز بسیار طولانی‌تر از عمر این یا آن دولت است و گاه سیر تحول یک کشور را برای یک عصر دربرمی‌گیرد. برای مقایسه نگاه کنیم به آمریکا که از سال 1869 تاکنون یعنی در فاصله یکصد و پنجاه سال 29 رئیس‌جمهور متفاوت به کاخ سفید راه یافته‌اند، اما در همین مدت دانشگاه هاروارد تنها 9 رئیس دانشگاه داشته است.آیا تعجبی دارد که صدها هزار نفر از ایرانیان متخصص به چنین کشوری مهاجرت کنند؟
برچسب ها: ایران

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ ۱۴:۲۹
وقتی خودمون میتونیم گندم خودمون رو اقتصاد کنیم مغژها فرار کنن به درک .....!!!! (379142)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها