کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بدون ترامپ جمهوری‌خواهان چه خواهند کرد؟

24 آبان 1400 ساعت 12:51


گروه بین الملل:دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین امریکا به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی در حال نامزدی دوباره است. او در جایگاهی بسیار بالاتر از هر نامزد احتمالی جمهوری خواه دیگری در نظرسنجی‌ها قرار دارد و اگر انتخابات ۲۰۲۴ میلادی امروز برگزار شود در نظرسنجی‌ها ترامپ عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند رقیبی جدی برای بایدن باشد.
با این وجود، ترامپ دلایل خوبی برای نامزد نشدن در سال ۲۰۲۴ میلادی دارد و می‌تواند به طور بالقوه تنها نقش بازی ساز در انتخابات را داشته باشد. براساس نظرسنجی‌ای که اخیرا انجام شد اکثریت نمی‌خواهند او نامزد انتخابات شود از جمله حدود یک چهارم از جمهوری خواهان.
در این میان جنبشی تحت عنوان «ترامپ هرگز» در درون حزب جمهوری خواه ایجاد شده که «لیز چنی» نماینده امریکایی در صدر آن قرار دارد و هفته گذشته برای سخنرانی علیه ترامپ از نیوهمپشایر بازدید کرد. به نظر می‌رسد نامزد‌ها در تلاش هستند تا قلمروی خود را برای انتخابات ۲۰۲۴ تعیین کنند.
مرکز نظرسنجی پیو در پژوهش تازه خود که در هفته جاری نتایج آن را منتشر کرده احزاب (دموکرات و جمهوری خواه) را مورد دسته‌بندی قرار داده است. در میان جمهوری خواهان، جناح راست محافظه کار مذهبی و راست پوپولیست به احتمال زیاد از نامزدی ترامپ حمایت خواهند کرد و محافظه‌کاران متعهد سنتی‌تر و راست‌های جوان‌تر و کم درگیر در مسائل دیدگاه متفاوتی خواهند داشت. هیچ یک از دو طیف اخیر ضد ترامپ نیستند، اما بیش‌تر تمایل دارند چهره‌ای تازه در حزب جمهوری خواه ظهور کند.با ذکر این نکات ارزش دارد که به نامزد‌های احتمالی و این که در صورت انصراف ترامپ از نامزدی در سال ۲۰۲۴ میلادی چه خواهد شد بپردازیم.
در خط مقدم طرفداران ترامپ، «مایک پنس» معاون سابق رئیس جمهور و «مایک پمپئو» وزیر خارجه سابق حضور دارند. آنان می‌توانند مبتنی بر میراث ترامپ کارزار انتخاباتی را ایجاد کنند. این میراث هر روز که از دولت بایدن می‌گذرد بهتر از قبل به نظر می‌رسد. علیرغم آن که سیاست‌های ترامپ به اندازه کافی برای رای دهندگان حزب جمهوری خواه محبوب هستند با این وجود، شخص ترامپ در ایجاد هیجان و بیرون کشیدن احساسات هواداران بهتر عمل می‌کرد و به نظر می‌رسد پنس یا پمپئو فاقد این نقطه قوت ترامپ هستند.
سومین نامزد احتمالی در جبهه طرفداران ترامپ «نیکی هیلی» سفیر سابق امریکا در سازمان ملل و فرماندار سابق کارولینای جنوبی است. هر یک از این سه شخصیت دولت ترامپ به احتمال زیاد برای محافظه‌کاران سنتی و راست‌های مذهبی محبوب خواهند بود، اما برای راست پوپولیست کم‌تر جاذبه دارند. در ادامه به سناتور‌ها نگاهی بیندازیم. یکی از مزیت‌های آنان دسترسی آسان‌تر به رسانه ملی است.
سناتور «تد کروز» و سناتور «جاش هاولی» بیش از همه مشتاق بودند تا چالشی برای ترامپ قلمداد شوند. کروز به طرز جالبی سخت‌ترین چالش ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه در سال ۲۰۱۶ بود. حتی پیش از انتخابات ۲۰۲۰ میلادی، هاولی شهرت خود را به عنوان یک پوپولیست مدافع امریکایی‌های یقه آبی با نگاه بدبینانه به فناوری‌های بزرگ به نمایش گذاشته بود.
هم کروز و هم هاولی می‌توانند در میان راست پوپولیست و محافظه‌کاران مسیحی حمایت کسب کنند. هم چنین، کروز می‌تواند حمایت محافظه‌کاران متعهد سنتی را نیز کسب کند. با این وجود، به نظر می‌رسد کروز بخشی از شور و هیجانی که در سال ۲۰۱۶ داشت را از دست داده است. هاولی چهره‌ای تازه خواهد بود و می‌تواند به طور بالقوه رای دهندگان به ترامپ را بدون ترساندن زنان تحت تاثیر قرار دهد.سناتور «مارکو روبیو» و «تیم اسکات» که هر دو نامزد‌های احتمالی انتخابات قلمداد می‌شوند به احتمال زیاد برای محافظه‌کاران متعهد جذابیت خواهند داشت.
در خط ضد ترامپ می‌توان به «لیز چنی» معاون رئیس جمهور و «کریس کریستی» فرماندار نیوجرسی اشاره کرد. به نظر نمی‌رسد چنی گزینه‌ای واقعی برای نامزدی باشد مگر آن که بخواهد برای ترامپ در مناظره‌ها چالش ایجاد کند. در نتیجه، در انتخابات مقدماتی بدون ترامپ جای تردید وجود دارد که چنی نامزد شود. از سوی دیگر، کریستی احتمالا با یا بدون ترامپ نامزد خواهد شد. بهترین امید او می‌تواند در میان رای دهندگان محافظه‌کاران متعهد سنتی باشد، اما به نظر می‌رسد موقعیت او متزلزل است.
«لری هوگان» فرماندار مریلند که دو بار در یک ایالت عموما طرفدار دموکرات‌ها پیروز شد مطمئنا از سایر فرمانداران جمهوری خواه در آن ایالت عموما دموکرات از جمله از «چارلی بیکر» در ماساچوست یا «فیل اسکات» از ورمونت محافظه کارتر است.او نشان داده بدون توجه به آن چه ترامپ انجام می‌دهد ممکن است نامزد شود. او هرگز در انتخابات سراسری به ترامپ رای نداد. او در عوض نام ریگان را روی برگه رای نوشت که ژستی محافظه‌کارانه محسوب می‌شد. او می‌تواند امیدش به جذب رای از سوی محافظه‌کاران متعهد سنتی و راست‌های جوان‌تر باشد.البته هنوز بسیار زود است که درباره انتخابات سال ۲۰۲۴ میلادی اظهارنظر قطعی کنیم. با این وجود، از آنجایی که جمع آوری کمک‌های مالی از سوی کارزار‌های انتخاباتی خیلی زود آغاز می‌شود هرگز برای تجزیه و تحلیل چشم‌انداز انتخابات ریاست جمهوری امریکا زود نیست.


 


کد مطلب: 305371

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/305371/بدون-ترامپ-جمهوری-خواهان-خواهند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir