به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۳۰۵۴۴۱

رئیسی از وزرا تعهد بگیرد تا «حَرف مُفت»نزنند

رئیسی از وزرا تعهد بگیرد تا «حَرف مُفت»نزنند
گروه سیاسی: این روزها آنچه واضح و مبرهن است سیر صعودی قیمت هست که گویا پایانی هم بر آن نیست. اخیرا دولت لیست 25 کالای مصرفی را اعلام کرد که بلافاصله خود مقامات دولتی گفتند «قابل اجرا نیست» کما اینکه قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار همین موضوع را نشان می‌دهد. در حالیکه اعضای تیم اقتصادی دولت زمان انتخابات از توانایی شان برای حل 3 روزه مشکل بورس یا کنترل سریع قیمت‌ها ظرف مدتی کوتاه سخن می‌گفتند.
 یك نماینده پیشین مجلس درباره چرایی عدم موفقیت دولت رئیسی در کنترل و مهار گرانی گفت: اشتباه آقای رئیسی آن بود که دولت را شرکت سهامی کرد چون غالب اعضای کابینه از ستاد اجرایی، دانشگاه امام صادق و آستان قدس رضوی هستند. با مردم که صحبت می‌شود قریب به اتفاق می‌گویند کابینه آقای رئیسی ضعیف است
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه شخص آقای رئیسی این کابینه را انتخاب نکرد، افزود: مردم حتی کسانی که به آقای رئیسی رأی ندادند به او و توانایی‌هایش برای حل مشکلات دل بسته اند چون او را فردی صالح و سالم و قوی می‌دانستند؛ به همین خاطر معتقدم رئیس جمهور باید افرادی کاردان، کاربلد، باتجربه و قوی را برای همکاری انتخاب می‌کرد.
 این فعال سیاسی یادآور شد: کسانی که امروز در کابینه هستند قول‌ها به جامعه دادند. اخیرا وزیر نیرو گفته «مردم 2 سال به ما اعتماد کنند»، مشکلی در صبر کردن نیست اما این آقای وزیر تضمین بدهد که اگر قول‌هایش درباره تأمین آب شرب و آب کشاورزی و تأمین برق عملی نشد، خودش استعفا می‌دهد و می‌رود. نمی‌شود بعد 2 سال او بیاید بهانه بیاورد که چرا نتوانسته به وعده‌هایش عمل کند.
وی با بیان اینکه همه باید با تمام توان به دولت سیزدهم کمک کنند و آقای رئیسی نیز نباید خسته شود، افزود: اگر آقای رئیسی می‌خواهد دل مردم را شاد کند بلافاصله باید از اعضای کابینه اش تعهد بگیرد. اخیرا خواندم که به دو وزیر تذکر رسمی داده است. انتظار داریم آقای رئیسی نشان دهد که اهل تعارف نیست.
 این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه برخی برای گرفتن پست هر حرفی خواسته زده، اظهار کرد: همه کسانی که زمان انتخابات توئیت زدند و ادعا کردند اگر مسئولیت داشتند ظرف مدت کوتاهی کار را درست می‌کردند و امروز عضو کابینه هستند، تعهد بگیرد که اگر ظرف مدت مشخصی نتوانند به وعده‌های شان جامه عمل بپوشانند آنها را عزل کند تا آبروی شان برود و بفهمند نباید مفتی حرف بزنند.
وی افزود: الان همه سیاسیون کشور اعم از اصولگرا و اصلاح طلب معتقدند باید به آقای رئیسی کمک کرد. واقعا کسی امروز نمی‌خواهد چوب لای چرخ دولت بگذارد یا بی دلیل دولت را اذیت کند اما گاف‌های خود دولت خیلی زیاد است. ضمن آنکه خیلی در انتصابات، فامیل بازی می‌شود. یکی نیست بگوید به جز فامیل‌های شما، آدم‌های خوب دیگری هم در این کشور هستند، آنقدر فامیل بازی در انتصابات زیاد است که نمایندگان مجلس نیز به رئیس جمهور تذکر دادند.
 جعفرزاده گفت: امروز زحمات شخص آقای رئیسی برکسی پوشیده نیست، همه می‌بینند که برای اداره کشور تمام تلاش خود را به کار بسته است، اما این انتظار است که با کابینه اش قاطع رفتار کند مثل زمانی که در قوه قضائیه بود. امروز باید با مردم تسامح شود نه با مسئولان اجرایی. قیمت تمام ارزاق، ارزها و خدمات نسبت به 3 ماه پیش بیشتر شده است، وزرا اعلام کنند چقدر فرصت می‌خواهند، این ملت مظلوم حاضر است که به آنها فرصت بدهد اما اگر هر کدام وعده‌هایشان عملی نشد استعفا بدهند یا عزل شوند.

حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۸/۲۴ ۱۶:۱۰
سلام چه ضرورت داره که انتخاب بشن که بعد تعهد بگیرد یعنی مملکت ما قحط مدیر است واقعا چه حرفهای میشونه (379147)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ۰۹:۰۱
خود این آقا از پیشتازان هستن حالا که دستش به جایی نمیرسه... (379176)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ۲۲:۳۲
جناب ایمن آبادی شما سالهاست که حرف مفت میزنید،منتهی خودتان خبر ندارید (379208)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها