به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۳۰۵۴۹۴

ناتو به روسیه هشدار داد

ناتو به روسیه هشدار داد
 گروه بین الملل: دبیر کل ناتو به روسیه درباره استقرار و حضور شمار زیادی از تجهیزات و نیروهای نظامی این کشور در مرز با اوکراین هشدار داد.
ینس استولتنبرگ در نشست خبری با وزیر دفاع اوکراین ضمن اشاره به این موضوع از مسکو خواست در خصوص فعالیت‌های نظامی خود در مرز با اوکراین شفاف باشد و از تشدید تنش‌ها جلوگیری کند.وی در ادامه افزود: «ما باید در مورد چالش‌هایی که با آن رو به رو هستیم واقع‌بین باشیم. آنچه ما در مرز اوکراین شاهدش هستیم، حضور ارتش بزرگ و مهم روسیه است. من البته نمی‌خواهم در مورد اهداف مسکو گمانه‌زنی کنم اما واقعیت این است که ما شاهد تمرکز غیرمعمول نیروهای نظامی روس در مرز اوکراین هستیم.»
حضور گسترده نیروهای نظامی روسیه در مرز با اوکراین نگرانی‌ها در خصوص انجام یک حمله تازه از سوی مسکو به همسایه غربی خود را افزایش داده است. این کشور پیشتر و در سال ۲۰۱۴ با حمله به شبه جزیره کریمه، بخشی از خاک اوکراین را به اشغال خود در آورد. با وجود اینکه بیشتر کشورهای جهان این الحاق را به رسمیت نشناخته‌اند، ولادیمیر پوتین می‌گوید کریمه تا ابد بخشی از روسیه باقی خواهد ماند. از همان زمان نیروهای تحت حمایت روسیه در شرق اوکراین در منطقه دونباس کنترل امور را به دست گرفته‌اند و درگیری‌ها در این منطقه همچنان ادامه دارد.
کی‌یف روسیه را متهم می‌کند که از این شبه‌نظامیان جدایی‌طلب حمایت می‌کند. اوکراین می‌گوید هفته گذشته حدود ۱۰۰ هزار سرباز نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین حضور داشته‌اند، عددی قابل توجه که به گمانه‌زنی‌ها و نگرانی‌ها از انجام حمله‌ای دیگر و تصرف بخش تازه‌ای از خاک اوکراین توسط روسیه شدت بخشیده است. دبیر کل ناتو می‌گوید حضور این تعداد سرباز روس در مرز اوکراین بسیار خطرناک است.در عین حال تلاش‌های اوکراین و حمایت‌های آمریکا برای پیوستن اوکراین به ناتو همچنان بی‌نتیجه مانده است. در حالی‌که کی‌یف از کشورهای عضو این پیمان خواسته اوکراین را هم به عضویت این نهاد بپذیرند، همچنان این درخواست‌ها با موافقت مواجه نشده است.روسیه پیشتر بارها تاکید کرده که پیوستن احتمالی اوکراین به ناتو خط قرمز کرملین به شمار می‌رود.


 
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها