به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۳۰۵۵۳۱
وزیر نیرو دست خالی به اصفهان آمد

فریاد دادخواهی کشاورزان اصفهانی در بستر خشکیده زاینده رود

فریاد دادخواهی کشاورزان اصفهانی در بستر خشکیده زاینده رود
گروه اقتصادی: کشاورزان اصفهانی که یک هفته است بر کف خشکیده زاینده رود تجمع کرده اند و شب‌ها را با وجود سرما در این منطقه سپری می‌کنند یک خواسته دارند و آن حقابه شان و جاری شدن زاینده رودی است که بنا بر سیاست‌های اشتباه، خشکیده شد.

یکی از کشاورزان اصفهانی می‌گوید: در حال حاضر یک هفته است اینجا تجمع کرده ایم و شبانه روز بر بستر خشک زاینده رود در سرما شب‌ها را سپری می‌کنیم. آیا فریادرسی نیست؟این فرد با بیان اینکه اگر به ما حقابه مان را ندهند دست به تجمع می‌زنیم، گفت: ما تنها ۱۰ روز دیگر برای کشت گندم که تنها روزی مان است، فرصت داریم. اگر تا ۱۰ روز دیگر آب ندهند تنها روزی مان را از دست می‌دهیم.

کشاورزان: تجمع بزرگ ما روز جمعه است
کشاورز دیگری با بیان اینکه منتظریم تا مسئولان وعده گشایشی به ما بدهند، می‌گوید: قرار است تا جمعه خبر دقیقی به ما بدهند و اگر ندادند تجمعی بزرگ، در جمعه داریم که احتمالا مسئولان مانع آن خواهند شد.مشاهدات نشان می‌دهد صنف کشاورزان اصفهان با ارسال پیامک تلاش دارد مانع از تجمع کشاورزان شود.

این کشاورز گفت: مدام به ما ازسوی وزارت اطلاعات، صنف کشاورزی و استانداری اخطار می‌دهند که چادرهایتان را جمع کنید. این در حالی است که ما هیچ اقدام خلاف قانونی انجام نداده ایم و کشاورزان به همراه خانواده هایشان می‌گویند تا آب نیاید ما از اینجا نمی‌رویم.

آبی که با تجمع روانه زاینده رود می‌شود
این کشاورز با بیان اینکه ما نه سیاسی حرف می‌زنیم و نه کاری به سیاست داریم، می‌گوید: ما فقط حقابه هایمان را می‌خواهیم. زمین هایمان لب زاینده رود است و به گونه‌ای است که نمی‌توانیم با آب چاه، آبیاری کنیم.
این فرد ادامه داد: حدود ۲۱ سال است که شرایط مان به این گونه است و برخی مواقع با تجمعات بسیار چند روزی آب را روانه زاینده رود می‌کنند و بعد از چند روز آب را می‌بندند.

چرا وعده وزیر نیرو عملی نشد؟
یکی دیگر از کشاورزان اصفهانی با بیان اینکه چند روز پیش وزیر نیرو در سفر به اصفهان وعده حل مشکل را دادند، گفت: این در حالی است که زمانی که وزیر نیرو به چهارمحال و بختیاری رفت، نماینده آن شهر گفته بود باید از روی جنازه ما رد شوید که به مردم اصفهان آب بدهید.

این فرد ادامه داد: آخرین باری که آبی به زاینده رود آمد تابستان امسال بود که ۱۰ روز آب جاری شد و تنها تعداد کمی از باغات آبیاری و برخی چاه‌ها آبگیری شد، ولی برای کشاورزانی که حقابه داشتند هیچ فایده‌ای نداشت.

کشت گندم نکنیم نانی برای خوردن نداریم
یکی دیگر از کشاورزان گفت: ما هر روز در اداره آبیاری، آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و دفتر نمایندگان مجلس و از هر طریقی داریم تلاش می‌کنیم که به حقابه مان برسیم.این فرد ادامه داد: در حال حاضر کشاورزان می‌خواهند کشت گندم کنند و تا ۱۰ روز دیگر وقت دارند گندم بکارند و بعد از آن دیگر قادر به کشت نیستند.
مرجع : اقتصاد 24

مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ۱۲:۳۷
ای برادر
کل آب زاینده رود رفته ... (379186)
حقوق مردم اصفهان صالحی خیانت شد باید آب وارد اصفهان شود تمام مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ۱۴:۱۷
آب حق مسلم مردم اصفهان است مگر میشود 100+سالار بود تاریخ بخوان آب رودخانه بود کشاورز کاردیگری ندارد من خلیها را نشناسم از این رازندگی میکنند (379190)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها