به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۳۰۵۵۴۱

کودکان در اسرائیل واکسینه می‌شوند

کودکان در اسرائیل واکسینه می‌شوند
گروه بین الملل: یک میلیون نفر از جمعیت اسرائیل در گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال قرار دارند و بیشترین میزان ابتلا به کرونا نیز هم اینک نزد این گروه ثبت می‌شود. تا کنون تنها به بزرگسالان و نوجوانان ۱۲ سال به بالا واکسن تزریق می‌شد.واکسن مخصوص کودکان بیون‌تک فایزرمی‌تواند برای گروه سنی پنج تا ۱۱ ساله در اسرائیل استفاده شود
به تصمیم وزارت بهداشت اسرائیل، واکسن کودکان بیون‌تک فایزر می‌تواند برای گروه سنی پنج تا ۱۱ ساله استفاده شود.  یک میلیون نفر یعنی  یک هشتم جمعیت اسرائیل در این رده سنی هستند. بر همین اساس، کارشناسان گفته‌اند که بدون واکسیناسیون کودکان، مصونیت گله‌ای در اسرائیل غیرممکن خواهد بود.
کمپین واکسیناسیون خردسالان در اسرائیل با تایید واکسن مخصوص کودکان آغاز شده و تزریق واکسن تکمیلی (دوز سوم) نیز در روزهای آینده به جریان خواهد افتاد. روزنامه "هاآرتص" با اعلام این خبر نوشت، کمیته مشورتی در وزارت بهداشت اسرائیل به این نتیجه رسیده که مزایای واکسن برای خردسالان به مراتب بیشتر از مضرات آن است. به گزارش این روزنامه، از بین ۷۵ کارشناس این کمیته، تنها دو نفر به واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۱ ساله رای منفی داده‌اند.
این کمیته هم‌چنین با اکثریت آرا، توصیه کرده که آن دسته از کودکانی که قبلا کرونا گرفته‌اند نیز واکسینه شوند. نظر نیمی از تیم متخصصان این بوده که تزریق واکسن با گذشت مدت زمانی از بهبودی انجام گیرد. یک سوم کارشناسان اما خواستار آن بوده‌اند که کودکان بلافاصله پس از سپری شدن عفونت واکسینه شوند.
بحث‌های کمیته کارشناسی برای مصون ماندن از سیل اظهارنظر در شبکه‌های اجتماعی، علنی نشده و رای‌گیری پشت درهای بسته انجام شده است.سازمان غذا و دارو در آمریکا، اواخر اکتبر مجوز واکسن فایزر/بیون‌تک برای گروه سنی پنج تا یازده سال را صادر کرد. هر دوز این واکسن ده میکروگرم است و در اسرائیل نیز همین اندازه تزریق خواهد شد. واکسن نوجوانان ۱۲ سال به بالا و بزرگسالان ۳۰میکروگرم است.مطالعه‌ای که اواخر اکتبر از سوی بیمه سلامت MEUCHEDET انجام گرفت، نشانگر همراهی ۴۸درصد والدین با واکسیناسیون فرزندان‌‌شان بود. شرکت‌های بیون‌تک/فایزر می‌گویند که کارائی واکسن تولیدی آنها ۹۱درصد است.
در عین حال، شماری از متخصصان یادآوری کرده‌اند که کودکان معمولا دوره شدید بیماری کووید ۱۹ را ندارند و نشانه‌های بیماری در آنها نسبت به سالمندان و بزرگسالان متفاوت است. آنها بر همین اساس، نتیجه‌گیری و ارزیابی دقیق از اثربخشی یا تاثیرات نامطلوب واکسن نزد کودکان را به مراتب دشوارتر می‌دانند.نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل روز یکشنبه ۱۴ نوامبر در جلسه کنست، خانواده‌ها را به واکسیناسیون کودکان تشویق کرد و پسر کوچک خود را نمونه آورد. او هشدار داد که بی‌احتیاطی‌های احتمالی می‌تواند با مقررات سختگیرانه قرنطینه همراه شود.
گروه سنی تا ۹ سال هم اینک در اسرائیل بیشترین میزان ابتلا به کرونا را در مقایسه با گروه‌های سنی دیگر دارد. پس از آن جمعیت ۱۰ تا ۱۹ ساله در بالای فهرست مبتلایان هستند. وزارت بهداشت اسرائیل می‌گوید این دو گروه سنی، ۳۰درصد کل بیماران را تشکیل می‌دهند.
با این حال، دو ماه است که رقم مبتلایان در اسرائیل سیر کاهشی یافته است. میانگین ابتلا اینک کمتر از روزی ۵۰۰ نفر است. در سپتامبر این میزان ۱۱۰۰۰ بود.
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها