به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۳۰۵۵۴۲

مانور مشترک اسرائیل و آمریکا با بحرین و امارات

مانور مشترک اسرائیل و آمریکا با بحرین و امارات
گروه بین الملل: اولین مانور مشترک کشورهای آمریکا، امارات متحده عربی، بحرین و اسرائیل در دریای سرخ پایان گرفت.
به گفته نیروی دریایی آمریکا، این رزمایش چند منظوره برای تقویت امنیت دریایی در دریای سرخ انجام شده است.به گفته فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده، این مانور پنج‌روزه شامل تمرین‌های دریایی بر روی ناو آبی-خاکی "یو‌اس‌اس پورتلند" و تمرکز بر "کنترل، سوار شدن، تفتیش و تاکتیک‌های توقیف" بود.
در بیانیه این فرماندهی آمده است: «هدف از این مانور بهبود همکاری بین تیم‌های مبارزه با جرایم دریایی نیروهای مسلح کشورهای شرکت‌کننده است.»فرمانده اسکادران پنجم نیروی دریایی آمریکا گفته است: «تماشای تمرین‌های نیروهای آمریکایی با متحدان منطقه‌ای به منظور بهبود توانایی‌های مشترک دریایی بسیار هیجان انگیز است.»
دریاسالار برَد کوپر ادامه داده: «همکاری روی دریا منجر به تامین آزادی رفت و آمد کشتی‌ها و آزادی تجارت می‌شود که برای امنیت و ثبات منطقه بسیار تعیین‌کننده است.»
بسیاری این مانور مشترک را هشداری غیرمستقیم به ایران می‌دانند که همواره از سوی آمریکا و کشورهای عربی منطقه متهم به تهدید آزادی رفت و آمد کشتی‌ها در خلیج فارس و دریای عمان است.
منطقه عملیاتی اسکادران پنجم نیروی دریایی آمریکا حدود دو ونیم میلیون کیلومتر مربع وسعت آبی شامل خلیج فارس، خلیج عمان، دریای سرخ، بخشی از اقیانوس هند و نیز سه آبراه مناقشه برانگیز تنگه هرمز، کانال سوئز و تنگه باب‌المندب را در بر می‌گیرد.
این مانور اولین رزمایش مشترک میان چهارکشور یادشده بود که در زمان تنش‌های روبه افزایش با ایران در منطقه و نیز در آستانه مذاکرات بازگشت به برجام صورت گرفت. توافق صلح ابراهیم که در زمان دولت ترامپ با هدف عادی‌سازی روابط اسرائیل و کشورهای عربی امضا شد، امکان برگزاری این مانور را فراهم کرد.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها