کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لاپید: ایران قصد بازگشت به برجام را ندارد

25 آبان 1400 ساعت 13:09


گروه سیاسی: یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، در دیدار با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، گفت که «ایران قصد بازگشت به برجام و یا رسیدن به توافق جدید را ندارد».
همزمان، یک وزیر پیشین و سیاستمدار نزدیک به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق، گفت اسرائیل در برابر ایران «تنها مانده» و باید همین الان به ایران حمله کند پیش از آن‌که آخرین فرصت از دست برود.این اظهارات در حالی است که نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، برای ابراز «نارضایتی» از تلاش آمریکا برای بازگشت به برجام، از ملاقات با رابرت مالی خودداری کرده است.
 یائیر لاپید در دیدار  خود با رابرت مالی گفت ایران که برای ازسرگیری مذاکرات ظاهرا ابراز آمادگی کرده است، ولی فقط به‌دنبال «خرید زمان است و قصد جدی برای بازگشت به تعهدات خود بر اساس برجام یا یک توافق تازه را ندارد».
وزیر خارجه اسرائیل نگفت که موضع او در مورد «بازی ایران» برای «خرید زمان»، بر اساس تحلیل‌های دولت اسرائیل بیان شده یا این کشور اطلاعات محرمانه‌‌ و قطعی در این زمینه به‌دست آورده است.
رابرت مالی در آستانه تجدید مذاکرات قدرت‌های باقی‌مانده در برجام با ایران، و در چارچوب یک تور ۱۰ روزه با هدف «هماهنگی مواضع» متحدین آمریکا به چهار کشور امارات متحده عربی، اسرائیل، عربستان و بحرین سفر کرده است.این باور عمومی وجود دارد که موساد در ماه‌هایی که از ریاست داوید بارنئا بر آن می‌گذرد، در چارچوب سیاست نفتالی بنت، وارد کردن ضربات به ایران را بیشتر و متنوع‌تر کرده است.نخست‌وزیر اسرائیل ماه گذشته گفت با سیاستی شبیه «جنگ ستارگان» که رونالد ریگان، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا، در قبال شوروی اعمال کرد می‌توان ایران را نیز وادار به تسلیم کرد.
در برخی از گزارش‌های تایید نشده آمده است که رویکرد جدید دولت، ارتش و موساد اسرائیل، زدن ضربه‌های عمیق‌تر با تناوب زمانی کوتاه‌تر، از جمله به زیرساخت‌های ایران است. همزمان مقامات ارشد نظامی و سیاسی اسرائیل گفته‌اند که آماده حمله نظامی به ایران نیز هستند.


 


کد مطلب: 305554

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/305554/لاپید-ایران-قصد-بازگشت-برجام-ندارد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir