کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پایتخت نشینان از منزل خارج نشوند

25 آبان 1400 ساعت 14:19


گروه جامعه:با ادامه روند کاهش کیفیت هوا، برج میلاد از فاصله نزدیک هم در آلودگی محو شده است. ایسنا گزارش داد: براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز(۲۵آبان ماه) هوای تهران در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد که ناشی از پایداری جو، انباشت آلاینده‌ها و ترافیک صبحگاهی است.

 
 
پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که صبح امروز(۲۵ آبان ماه) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و آغاز تردد خودروها، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از شرایط پایدار جو طی ساعات گذشته و انباشت آلاینده‌ها است.

رشد ناپایداری جوی در طول روز همراه با احتمال رگبار پراکنده در برخی ساعات بعدازظهر پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. با افزایش تدریجی تندی باد تا اواخر وقت سه‌شنبه (25 آبان ماه) از غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد و به تبع آن احتمال برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق وجود خواهد داشت.

در صبح روز چهارشنبه (۲۶ آبان ماه) کاهش تندی باد همراه با افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد. در طول روز شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نمی‌شود.با عدم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی چهارشنبه (26 آبان ماه) همزمان با ترافیک شامگاهی بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۲۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۴۳ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس است.


کد مطلب: 305627

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/305627/پایتخت-نشینان-منزل-خارج-نشوند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir