به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۳۰۵۶۴۵

تزریق دُز یادآور واکسن کرونا در ژاپن از ماه آینده

تزریق دُز یادآور واکسن کرونا در ژاپن از ماه آینده
گروه جامعه: ژاپن از اول ماه آینده میلادی تزریق دُز یادآور واکسن کووید-۱۹ را آغاز می کند.به گزارش ایسنا، مقامات ژاپن اعلام کردند: با تایید هئیتی از مسئولان وزارت بهداشت، تزریق دُز یادآور واکسن کووید-۱۹ از اول دسامبر آغاز می شود.
 
واکسن تولید شده شرکت داروسازی فایزر تنها واکسنی است که برای دُز سوم استفاده می‌شود و افرادی که یکی از دو نوع دیگر واکسن مورد استفاده در ژاپن یعنی مدرنا و آسترازنکا را تزریق کرده اند نیز واکسن فایزر را دریافت خواهند کرد.همچنین به گفته تیم کارشناسی وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن، لازم است بین تزریق دُز دوم و سوم واکسن کرونا هشت ماه فاصله باشد اما در صورت ضرورت و به منظور مهار شیوع بیماری می توان این فاصله را به شش ماه کاهش داد.

دُز یادآور واکسن مانع از آن می شود که مصونیت در برابر بیماری و علائم شدید آن با گذشت زمان کاهش پیدا کند. گزارش‌ها حاکیست که ایالات متحده از اواخر سپتامبر تزریق آن را آغاز کرده است.به گزارش ایسنا به نقل از ژاپن تودی، نخست‌وزیر ژاپن وعده داده بود که تزریق سومین دُز واکسن را در سال جاری آغاز کند و قرار است ابتدا واکسیناسیون بیماران خاص و کادر درمان آغاز شود و سپس در ژانویه نوبت به سالمندان برسد.
برچسب ها: واکسن کرونا ژاپن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها