به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : ۳۰۵۶۵۶

برادر محمدحسین قنواتی در بهبهان بازداشت شد

محمدحسین قنواتی از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ در بهبهان
محمدحسین قنواتی از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ در بهبهان
گروه سیاسی: یک رسانه حقوق بشری از بازداشت امین مرادی، پیام جیحونی و محسن قنواتی، شهروندان اهل بهبهان همزمان با سالگرد اعتراضات آبان ۹۸ در این شهر خبر دادند.
محسن قنواتی، برادر محمدحسین قنواتی از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ در بهبهان است. این افراد روز یکشنبه ۲۳ آبان‌ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و به بازداشتگاه‌ اهواز و بهبهان منتقل شده‌اند. براساس این گزارش، دومین سالگرد کشته‌شدگان اعتراضات آبان‌ ۹۸ قرار بود با حضور خانواده‌ها بر سر مزار جان‌باختگان برگزار شود اما در روزهای اخیر شماری از شهروندان توسط نهادهای امنیتی به صورت تلفنی احضار شده و از آن‌ها تعهد گرفته شده بود که در مراسم سالگرد شرکت نکنند. در جریان اعتراضات در بهبهان در آبان ۹۸ محمدحسین قنواتی، فرزاد انصاری‌فر، مهرداد و محمود دشتی‌نیا، محمد حشمدار و احسان عبدالله‌نژاد بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست دادند.
محسن قنوانی ۱۹ آبان به شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان احضار شده بود. اتهام او هم «توهین به روحانیت، توهین به نهادهای انقلابی مثل سپاه از طریق صفحه اینستاگرام، خبررسانی از طریق صفحه اینستاگرام خود در خصوص اعتراضات و اغتشاشات تیر ۹۹، تبلیغ به نفع گروه‌ها یا سازمان‌های مخالف نظام و اعلام فراخوان تجمع همصدا با معاندین نظام» عنوان شده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها