به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۳۰۵۶۸۳

واکنش تورمی بازار طلا به وضعیت اقتصادی جهان

واکنش تورمی بازار طلا به وضعیت اقتصادی جهان
گروه اقتصادی: در حالی که در هفته های اخیر قیمت دلار روندی صعودی در بازار جهانی داشته قیمت طلا هم امروز در بازارهای آسیایی افزایش یافت که می تواند سیگنالی برای افزایش انتظارات تورمی باشد. طلا صبح روز سه‌شنبه در بازارهای آسیایی پس از اینکه به اوج پنج ماهه رسید، زیرا با تقویت دلار، نگرانی های مداوم در مورد تورم همچنان به بازار این فلز زرد رونق بخشیده است.

معاملات آتی طلا با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۱۸۶۹.۵۵ دلار رسیده و دلار هم امروز در بازار آسیایی نسبت به سایر ارزها افزایش ارزش داشت و نزدیک به بالاترین حد خود در ۱۶ ماه گذشته باقی مانده است.در حال حاضر بسیاری از سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های خرده‌فروشی ایالات متحده هستند که در اواخر روز منتشر می‌شود تا حرکت بعدی فدرال رزرو آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره و تاثیر بر بازارها را ارزیابی کنند.

توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، روز دوشنبه گفته بود که «در صورت تداوم تورم بالا، فدرال رزرو آمریکا نرخ های بهره را افزایش خواهد داد، اما فدرال رزرو باید منتظر بماند تا ببیند آیا تورم و کمبود نیروی کار تداوم خواهد داشت یا خیر.» این مساله حکایت از این دارد که بسیاری از سرمایه گذاران نمی خواهند خیلی ریسک کنند اما چشم انداز بازار حکایت از افزایش انتظارات تورمی دارد و احتمالا در ماه های آینده بار دیگر قیمت طلا به واج خود خواهد رسید، زیرا در حال حاضر به ماه های پایایانی سال میلادی نزدیک می شویم و بسیاری از شرکت های بین المللی تسویه خواهند کرد به همین دلیل پیش بینی می شود که موجودی دلار و طلا در بازار تا حدودی کاهش پیدا کند و همین مساله موج جدیدی از تورم را رقم بزند.در بازار سایر سایر فلزات گرانبها در روز سه شنبه، قیمت نقره در ۲۵.۰۴ دلار در هر اونس ثابت بود. همچنین پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش و پالادیوم با ۰.۶ درصد کاهش، وضعیت پیش بینی آینده را پیچیده کنند.
برچسب ها: قیمت طلا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها