به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۳۰۵۷۵۹
شرایط اقتصادی برای اقشار متوسط و پایین سخت شده است

خط فقر به دهک‌های میانی جامعه رسید

خط فقر به دهک‌های میانی جامعه رسید
گروه اقتصادی: نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: خط فقر به دهک های میانی جامعه رسیده، وضعیت فقر در جامعه بدتر شده و شرایط اقتصادی برای اقشار متوسط و پایین سخت شده است.

به گزارش ایسنا،  حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در جریان بررسی گزارش اقتصادی در مورد وضعیت شاخص های اقتصادی در دولت های یازدهم و دوازدهم گفت: معمولا معدل عملکرد دولت در شاخص ها کمتر از ۱۰ است که شاید همین عامل باعث فاصله با اهداف برنامه توسعه باشد.

نماینده  تبریز با بیان اینکه درآمد سرانه ملی با پیش بینی های برنامه ششم فاصله زیادی دارد، افزود: ضریب جینی نیز عدد ۱۰ واحد درصدی را نشان می دهد؛ این یعنی خط فقر به دهک های میانی جامعه رسیده، وضعیت فقر در جامعه بدتر شده و شرایط اقتصادی برای اقشار متوسط و پایین سخت شده است.

میرتاج الدینی ادامه داد: طبق برنامه باید نرخ بیکاری به ۱۰ درصد می رسید که در این باره عملکرد دولت یازدهم فاصله زیادی با برنامه نداشته است البته در مقابل حجم نقدینگی ۳۰ درصد از اهداف برنامه انحراف داشت که آثار تورمی خود را در جامعه داشته است.میرتاج الدینی در پایان با بیان اینکه باید ابعاد مختلف کارنامه دولت های یازدهم و دوازدهم مورد بررسی قرار گیرد، افزود: چرا به لحاظ اقتصادی به این شرایط رسیده ایم و از اهداف پیش بینی شده دور شده ایم؟ باید این موارد مشخص شود.گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص شاخص‌های اقتصادی در دولتهای یازدهم و دوازدهم روز گذشته در مجلس قرائت شد.
برچسب ها: خط فقر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها