به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۳۰۵۷۶۵

تحویل مشروط جنگنده اف۳۵ به امارات

تحویل مشروط  جنگنده اف۳۵  به امارات
گروه بین الملل: به گفته مقامات ایالات متحده، دولت بایدن با تحویل ۵۰ فروند جنگنده اف-۳۵ به امارات متحده عربی موافقت کرده است، مشروط به این‌که امارات تعهدات پیش و پس از تحویل این جنگنده‌های پیشرفته را بپذیرد.
یک مقام دولت آمریکا گفت: ایالات متحده قصد دارد به روند فروش ۵۰ فروند جنگنده پیشرفته اف-۳۵ به امارات متحده عربی سرعت ببخشد، اما پیش از تحویل این جنگنده‌ها باید در مورد "تعهد اماراتی‌ها" توافق حاصل شود. او افزود که همین امر روند تحویل جنگنده‌ها را کند ساخته است.
میرا رسنیک، یک دستیار وزیر خارجه آمریکا بدون این‌که در مورد نوع تعهدات اماراتی‌ها توضیحی بدهد، گفت: «ما در حال مذاکره با اماراتی‌ها هستیم تا نسبت به یک توافق بدون ابهام در مورد اقدامات و تعهدات آنها، چه پیش و چه پس از تحویل جنگنده‌ها اطمینان حاصل کنیم.»علت تعلل آمریکا در تحویل جنگنده‌های پیشرفته اف-۳۵ به امارات، تأمل و نگرانی مقامات واشنگتن از روابط ابوظبی و چین و کاربست فن‌آوری‌های 5G شرکت هواوی در امارات متحده عربی بوده است.
در زمان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ و در پی پیوستن امارات متحده عربی به "پیمان ابراهیم" و عادی‌سازی روابط با اسرائیل، قرارداد فروش این جنگنده‌ها به امارات امضا شد.
دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن نیز با ادامه قرارداد فروش موافقت کرده است.


 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها