به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۳۰۵۷۸۰

لوازم خانگی داخلی، بازار را به دست گرفت

لوازم خانگی داخلی، بازار را به دست گرفت
گروه اقتصادی: دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اظهار داشت: خوشبختانه هم اکنون 70 درصد بازار کشور در اختیار برندهای داخلی است. قطعا در برخی محصولات، سهم بازار داخلی کافی نیست و نیاز به طرح‌های توسعه‌ای داریم.

 به گزارش ایلنا، عباس هاشمی، دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در حمایت از تولید داخلی گفت: دستور مقام معظم رهبری برای حمایت از صنایع داخلی به صورت عام و به صورت اخص از صنایع لوازم خانگی بسیار هوشمندانه و به موقع بود. انتظار می‌رود که مسئولان دولتی و مجلس حمایت عملی خود را پیرو این دستور از صنایع انجام بدهند.

وی ادامه داد: بیست و یکمین نمایشگاه لوازم خانگی نشان دهنده توانمندی تولیدکنندگان داخلی است و از مسئولان در سه قوه انتظار داریم تا از این نمایشگاه بازدید کنند و از نزدیک در جریان دستاوردهای تولیدکنندگان صنعت لوازم خانگی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در وسعت 36 هزار متر مربع تنها نمایشگاهی است که کل مجموعه شرکت سهامی نمایشگاه‌ها را تحت پوشش گرفته است و 418 واحد صنعتی و تولیدکننده محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه و از کشورهای ترکیه و کره جنوبی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

هاشمی افزود: ما در انجمن صنایع لوازم خانگی ایران به عنوان بزرگترین انجمن ملی که بالغ بر 40 سال سابقه دارد، حدود 250 واحد صنعتی را تحت پوشش داریم و از این 250 واحد حدود 50 واحد قطعه‌ساز داریم. به همین دلیل در انجمن، دپارتمان قطعه‌سازی را راه‌اندازی کردیم و هدف ما تعمیق قطعه‌سازی در داخل است و به نوعی ما در انجمن شبکه تامین قطعات را ایجاد کردیم.

وی با اشاره به همکاری انجمن لوازم خانگی با شرکت‌های دانش بنیان گفت: نماینده علمی فناوری ریاست جمهوری در کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار لوازم خانگی حضور دارد و هدف آن بررسی و احصاء چالش‌های صنعت لوازم خانگی است.هاشمی افزود: امروز خوشبختانه صادراتمان خوب است و حتی در بحث قطعه سازی نیز به ترکیه صادرات داریم.

وی با اشاره به اینکه قیمت و کیفیت برای مصرف کنندگان اهمیت زیادی دارد، بیان داشت: ادامه بقاء محصولات تولیدی منوط به داشتن سهم زیاد از بازار است و این مسئله مقدور نیست الا افزایش کیفیت، تعدیل قیمت‌های تمام شده و توسعه شبکه خدمات پس از فروش.هاشمی با اشاره به اینکه باید رقابت وجود داشته باشد اما حضور شرکت‌های خارجی نیاز به الزاماتی است، گفت: از جمله الزامات این است که فضای اقتصادی کشور از ثبات کافی برخوردار باشد و ما در بخش‌هایی همچون مسائل بانکی و تحریم‌ها، مشکلات را حل کرده باشیم.

وی ادامه داد: در سال حدود 300 میلیون دلار صادرات لوازم خانگی داریم و تقریبا همه محصولات تولید داخل را می‌توانیم صادر کنیم حتی برای برخی محصولات مانند یخچال فریزر در 3 کشور خط تولید راه‌اندازی کردیم. برخی محصولات ما مانند آبگرمکن دیواری به اروپا نیز صادر می‌شود. یا در بازار عراق در بحث کولر آبی، حدود 70 درصد بازار کشور عراق را در اختیار داریم.

هاشمی درباره تولید برخی محصولات خارجی مانند دوو در داخل و عرضه آن به عنوان محصول کره‌ای گفت: یکی از شرکت‌ها پیش از این اقدام به خرید برند دوو کرده بود اما متاسفانه به دلیل تحریم‌ها و مشکلاتی که ایجاد شد فرایند خرید و انتقال شرکت دوو کامل صورت نگرفت ولی شرکتی که خریداری کرده بود خود را محق دانست که آن برند را استفاده کند اما انتقال تکنولوژی به صورت کامل صورت نگرفت.

وی ادامه داد: سازمان‌های نظارتی، وزارت صمت و نهادهایی که موظف هستند به این مسائل رسیدگی کنند باید به این مسئله نیز توجه کنند.هاشمی با اشاره به استقبال خوبی که از نمایشگاه لوازم خانگی شده است گفت: انتظار ما این است که مسئولان محترم از این نمایشگاه بازدید کنند و 3 هیات خارجی از 3 کشور ترکیه، هندوستان و لبنان نیز حضور دارند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها