به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۳۰۵۸۰۰

امکان سفارش تک‌جلدی و ثبت‌نام جاماندگان

امکان سفارش تک‌جلدی و ثبت‌نام جاماندگان
گروه جامعه: با گذشت نزدیک به دو ماه از آغاز سال تحصیلی، دانش آموزانی اعلام کرده بودند که هنوز کتاب درسی به دستشان نرسیده؛ معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش‌و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش درباره چرایی این موضوع توضیحاتی ارائه داده است. به گزارش ایسنا، محمد علوی‌تبار در این باره گفت: علت بروز این مشکل، عدم ثبت اطلاعات ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه «سیدا» (سامانه یکپارچه دانش آموزی) بود. زیرا ابتدا باید احراز هویت دانش‌آموزان از طریق سیدا انجام، اطلاعات آنها ثبت و سپس اطلاعات از طریق سیدا به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ارسال شود.

وی افزود: از آنجا که سامانه سیدا امسال و به تازگی راه‌اندازی شده، آگاهی مدیران مدارس و استان‌ها در سطح مدارس، مناطق و استان‌ها کافی نبود و اطلاع‌رسانی کمی دیر انجام شد.معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش‌و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه ما عملیات توزیع کتاب‌های درسی را بر اساس آخرین اطلاعات ثبتی در شهریور انجام دادیم گفت: از اول مهر تا ۲۲ آبان نیز ۷۰۰ هزار دانش‌آموز جدید در مدارس ثبت‌نام شدند که متعاقب آن در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی هم ثبت نام کردند و کتاب به دستشان رسید.

علوی‌تبار ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۵ میلیون و ۲۱ هزار دانش‌آموز کتاب‌های درسی خود را دریافت کرده‌اند. سرپرست وزارت آموزش و پرورش اخیرا اعلام کرد که ۹۷۰ هزار دانش‌آموز تارک تحصیل داریم که ۲۱۰ هزار نفرشان در دوره ابتدایی و ۷۶۰ هزار نفر در دوره متوسطه هستند که طبیعتا ما به اطلاعات آنها و چرایی ترک تحصیل‌شان دسترسی نداریم. با توجه به این آمار ، این تعداد دانش‌آموز عملیات ثبت سفارش را انجام ندادند. با این حال سازمان پژوهش به تعداد دانش آموزان و حتی کمی بیشتر از آن، کتاب درسی چاپ کرده و در مناطق موجود است که به محض ثبت سفارش، کتاب درسی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، حسن ملکی، رئیس سازمان پژوهش‌وبرنامه‌ریزی آموزشی نیز در این باره گفت: مشکلی در چاپ و توزیع کتاب‌ها نداریم، اما به علت نقص در سامانه سیدا اطلاعات تعدادی از دانش‌آموزان به سامانه فروش کتاب‌های درسی منتقل نشده و شمار اندکی از دانش‌آموزان بدون کتاب مانده‌اند. اکنون سامانه خرید اینترنتی کتاب‌های درسی باز شده است و این دانش‌آموزان می‌توانند برای خرید کتاب اقدام کنند.

وی افزود: دانش‌آموزان با خرید کتاب‌های درسی می‌توانند از نسخه متنی آن در سامانه پژوهش و برنامه ریزی آموزشی استفاده و همچنین کتاب‌های درسی را به صورت تک جلدی خریداری و از طریق پست دریافت کنند. نظارت بر سامانه سیدا (سامانه یکپارچه دانش آموزی) برعهده اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش است و به آن‌ها اعلام کردیم که این مشکلات را هر چه زودتر برطرف کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش این را هم گفت: به دانش آموزانی که خرید اینترنتی کتاب را انجام داده، اما بدون کتاب مانده اند حق می‌دهیم و پیگیر هستیم که هر چه زودتر کتاب‌های درسی را به دست آنان برسانند.
برچسب ها: کتاب درسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها