کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جایزه «بیلی جیفورد» به «امپراتوری درد» رسید

26 آبان 1400 ساعت 11:39


گروه فرهنگی: هیات داوران جایزه ادبی «بیلی جیفورد» در نهایت کتاب «امپراتوری درد» را به عنوان برنده این جایزه ادبی مختص آثار غیرداستانی اعلام کرد.به گزارش ایسنا، امسال «پاتریک رادکیف» برای نگارش کتاب «امپراتوری درد» به عنوان برنده ۵۰هزار پوندی جایزه ادبی «بیلی جیفورد» معرفی شد. این نویسنده در کتاب «امپراتوری درد» به خانواده «سکلر»، صاحب شرکت داروسازی «پوردو فارما» که تولیدکننده مسکن‌های جنجالی «اکسی‌ کانتن» است، پرداخته است.
 

«پاتریک رادکیف» برای کسب این جایزه با نویسندگانی همچون «کال فلن» برای «جزیره‌های متروکه» کتابی درباره بررسی مکان‌هایی که توسط انسان‌ها متروکه شده‌اند، «هارالد جانر» برای «پیامد» داستانی درباره زندگی در آلمان در چند دهه پس از جنگ جهانی دوم، «سقوط» نوشته «جان پرستون» درباره «رابرت مکسول»، «کی میلر» برای «چیزهایی که از آن‌ها دوری کردم» مجموعه مقالاتی درباره نژادپرستی و تعصب و «لی وایپی» با کتاب «آزاد» به رقابت پرداخته است.

جایزه ۵۰هزار پوندی «بیلی جیفورد» که معتبرترین جایزه ادبی بریتانیا برای آثار غیرداستانی محسوب می‌شود، کتاب‌هایی با تمام موضوعات غیرداستانی، از تاریخ و طبیعت گرفته تا زندگی‌نامه و خاطرات را دربرمی‌گیرد و تا چند سال پیش با نام «ساموئل جانسون» شناخته می‌شد. این جایزه مختص کتاب‌های انگلیسی‌زبان به قلم نویسندگان سراسر بریتانیا است که درباره موضوعاتی مانند تاریخ، سیاست، علم، مسائل روز، ورزش، سفر، زندگی‌نامه و هنر به نگارش درآمده‌اند.سال گذشته این جایزه به «کریگ براون» برای نگارش کتابی درباره بیوگرافی گروه «بیتلز» اهدا شد.


کد مطلب: 305802

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/305802/جایزه-بیلی-جیفورد-امپراتوری-درد-رسید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir