به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۳۰۵۸۷۱

برق مشترکان پرمصرف قطع می‌شود

برق مشترکان پرمصرف قطع می‌شود
گروه اقتصادی: معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: در حال نصب کنتور هوشمند برای مشترکان پرمصرف هستیم که یکی از قابلیت‌های این کنتور این است که محدودیت‌هایی را برای مصرف ایجاد می‌کند و اگر مشترکان باز هم رعایت نکنند، برق آنها قطع می‌شود.به گزارش ایسنا، غلامعلی رخشانی‌مهر امروز در حاشیه مراسم آغاز برنامه سراسری بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق در جمع خبرنگاران با بیان این‌که از دو ماه قبل نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان پرمصرف آغاز شده است، گفت: تاکنون ۸۰ هزار کنتور هوشمند نصب شده که عمدتا در بخش خانگی بوده و امیدواریم از این طریق بتوانیم اصلاح مدیریت مصرف برق را داشته باشیم.
 
به گفته معاون هماهنگی توزیع توانیر درخواست ما این است که این مشترکان در حد عامه مردم مصرف برق داشته باشند، البته باید به این موضوع توجه کرد که در بسیاری از شهرها و استان‌ها حداقل ۷۵ درصد مردم زیر الگو مصرف دارند و بالغ بر ۱۰ میلیون مشترک برق در کشور حداقل دو ماه را زیر ۱۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف کردند که این مساله جای تبریک دارد.

وی با بیان این‌که طی دو سه سال اخیر که مصرف گاز در زمستان در بخش خانگی افزایش یافته با کمبودهایی برای تامین سوخت در نیروگاه‌ها مواجه هستیم، تصریح کرد: امسال برای کاهش محدودیت‌ها از خودمان آغاز و برنامه‌هایی را در این راستا تدوین کردیم.

رخشانی‌مهر ادامه داد: یکی از این برنامه‌ها بحث تعدیل روشنایی معابر بود که براساس آن در مکان‌هایی که شناسایی شده است اقدام به کاهش روشنایی کرده‌ایم. حتی پارک‌هایی که روشنایی بیش از حدی دارند در این برنامه قرار گرفته است و برای این منظور نیز هماهنگی بسیار خوبی با بخش‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی، فرمانداری‌ها، استانداری‌ها، پلیس راه و نیروی انتظامی صورت گرفته است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به اهمیت کاهش مصرف برق در بخش خانگی اظهار کرد: پدیده پرمصرف یک پدیده‌ای است که در تمام طول سال وجود دارد از ۳۰ میلیون مشترک خانگی حدودا دو درصد یعنی حدود ۶۰۰ هزار مشترک بیش از دو برابر الگو مصرف دارند و این عدد بیش از ۱۰ برابر مصرف سایر مشترکان است.وی با تاکید بر این‌که هشدارهایی را برای کاهش مصرف به این دسته از مشترکان داده‌ایم تصریح کرد: درصورتی که به این هشدارها توجه نشود، برق آنها قطع خواهد شد و پیشاپیش برای این مساله عذرخواهی می‌کنیم.
برچسب ها: برق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها