به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۷ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۳۰۵۹۵۲

کمک اتحادیه اروپا به مهاجران در مرز بلاروس

کمک  اتحادیه اروپا به مهاجران در مرز بلاروس
گروه بین الملل: اتحادیه اروپا برای کمک‌رسانی به مهاجران در مرز بلاروس و لهستان هفتصد هزار یورو را به آن‌ها اختصاص داده است.
 در بیانیه کمیسیون اروپا آمده است که اتحادیه اروپا کمک ۷۰۰ هزار یورویی را به مهاجران در مرز بلاروس-لهستان اختصاص داده است.از این مبلغ، ۲۰۰ هزار یوروی آن به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر اختصاص داده می‌شود. این اقدام کمیته صلیب سرخ بلاروس را قادر خواهد ساخت تا کمک‌های بشردوستانه ازجمله غذا، لوازم بهداشتی، پتو و کمک‌های اولیه برای مهاجران ارسال کنند.۵۰۰ یوروی دیگر نیز آماده شده‌ است و اتحادیه اروپا درحال همکاری سازمان‌های بین‌المللی بشردوستانه است تا راه‌هایی برای استفاده از این بودجه پیدا کند.
 در ماه‌های اخیر هزاران مهاجر تلاش کرده‌اند تا از مرز بلاروس با لهستان، لیتوانی و لتونی عبور کنند. در روزهای اخیر جمعی از این مهاجران در مرز میان بلاروس و لهستان تجمع کرده‌اند.منتقدان غربی، بلاروس را به این متهم می‌کنند که در پی تحریم‌های اروپا، مهاجران را از خاورمیانه به بلاروس آورده است تا آن‌ها را از مرز عبور دهد.بلاروس نیز ضمن رد این ادعا، لهستان را به نقض وظایف بشردوستانه‌اش در قبال مهاجران متهم می‌کند.
الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس نیز گفت که مینسک آماده کمک‌رسانی به مهاجرانی است که می‌خواهند به وطن خود بازگرداند.لوکاشنکو در این زمینه افزود: اما باید بگویم که این افراد لجباز هستند. کسی نمی‌خواهد بازگردد و این مشخص است که جایی برای بازگشت ندارند. آن‌ها در وطن‌شان خانه ندارند و می‌دانند که در آنجا چیزی ندارند تا برای خوردن به بچه‌های‌شان بدهند. برخی نیز علاوه بر این‌ها نگران جان‌شان هستند.
وی ادامه داد: می‌خواهم بدانید که تلاش‌هایی در این جهت انجام گرفته است تا مردم را قانع کنیم که به وطن‌شان بازگردند؛ اما کسی نمی‌خواهد بازگردد.

 
برچسب ها: بلاروس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها