به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۰:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۷ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۳۰۵۹۵۹

چین در حال رساندن سطح قوای خود به آمریکا

چین در حال رساندن سطح قوای خود به آمریکا
گروه بین الملل: یک اندیشکده در انگلیس، درباره ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه چین در حال ساخت تعداد زیادی ناو هواپیمابر برای فراهم آوردن بستری است که به جنگنده‌هایش امکان حمله به کشتی‌های دیگر در سراسر جهان را می‌دهد، هشدار داد. چین همچنان به تقویت توان نظامی خود ادامه می‌دهد، اقدامی که به احتمال زیاد در راستای رسیدن به توانایی‌های نظامی آمریکاست.
تازه‌ترین اقدام چین، استفاده از ماکت یک ناو هواپیمابر آمریکایی به عنوان هدف در تمرینات موشکی‌اش بود.سم آرمسترانگ، متخصصی از اندیشکده "انجمن هِنری جکسون" در گفت‌وگو با روزنامه "سان"، گفت معتقد است چین با اقدامات اخیر خود، سعی دارد با تحریک کشورهای غربی، کاری کند که آن‌ها احساس "ناتوانی" کنند. او گفت: اگر چین دارد ناوهای هواپیمابر در ابعاد ناوهای آمریکایی می‌سازد، به این معنی است که دارد توان خود را برای فرستادن جنگنده‌هایش به سرتاسر دنیا با هدف غرق کردن و کشتن مسافران آن، افزایش می‌دهد.
آرمسترانگ با ادعای اینکه "این‌ها مدل‌های کارآمدی هستند که آماده حضور در مانورهای تمرینی برای یک حمله واقعی علیه نیروهای غربی هستند،" مدعی شد، کسی ماکت یک ناوهواپیمابر را نمی‌سازد، مگر آنکه قصد داشته باشد "یک ناوهواپیمابر را بمباران" کند.تصاویر منتشر شده، نشان دهنده ماکت یک "ناوشکن کلاس آرلی برک" و یک ناوهواپیما بر آمریکایی هستند. این آزمایش‌ها در حالی انجام می‌شوند که تنش‌های چین با آمریکا در پی آزمایش‌های موشکی پیشرفته چین در سال میلادی جاری، همچنان ادامه دارد. در ماه اوت، ادعاها حاکی از آن بود که چین، یک موشک هسته‌ای مافوق صوت را آزمایش کرد که در مدار زمین چرخید و مقامات آمریکایی را غافلگیر کرد. به گفته منابع فایننشال تایمز، این موشک‌ها تنها با فاصله 38 کیلومتری از هدف مورد نظر خود، به زمین اصابت کردند.این منابع گفتند که چین "توان فضایی پیشرفته‌ای" از خود به نمایش گذاشت "که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا را غافلگیر کرد".
جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: ما به وضوح نگرانی خود نسبت به آن سطح از توان نظامی‌ای که چین به دنبال آن است را بیان کرده‌ایم، توانی که تنها خروجی‌اش افزایش تنش‌ها در منطقه و ورای آن است.



 
برچسب ها: چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها