به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۷ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۳۰۵۹۹۳

نکونام: بهترین نقل و انتقالات بازیکنان ما بودند

گروه ورزشی: سرمربی فولاد معتقد است که در این باشگاه حق کسی ناحق نمی شود.
نکونام: بهترین نقل و انتقالات بازیکنان ما بودند
جواد نکونام در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی فولاد مقابل هوادار اظهار داشت: چون امروز اولین کنفرانس من است دوست دارم از هواداران عزیز بخواهم که برای حمایت از تیم و نتیجه گرفتن تیم همه با هم هم قسم و متحد شویم که بتوانیم نتایج خوبی بگیریم و مثل گذشته کنار هم و با هم باشیم چون دو فصل پیاپی توانستیم ثمره این با هم بودن را بگیریم. امیدوارم امسال هم شرمنده مردم خوب خوزستان و اهواز و هوادارن خوب فولاد نشویم و بتوانیم باعث سربلندی آنها شویم.
 
مصدومانمان شرایط ایده آلی ندارند
سرمربی فولاد با اشاره به مصدوم های این تیم برای دیدار فردا گفت: نکته ای که خیلی مهم است و یکی از مشکلات اصلی ماست این است که مصدوم هایی که از قبل داشتیم شرایط ایده آلی ندارند و مقداری کوتاهی هم در مورد بازیکنان صورت گرفته و کادر پزشکی ما باید بهتر عمل می‌کردند و مصدوم های ما هنوز شرایط ایده آل برای مسابقه ندارند که بخواهیم فردا از آنها استفاده کنیم. قطعا یک یا دو هفته زمان می‌برد تا ما این بازیکنان را داشته باشیم.
 
با آمدن من هنوز شرایط ایده آل نشده است
او افزود: شرایط تیم در کل خوب است و متاسفانه تنها ایراد کارمان و شرایطی که داریم این است که بازیکنانی که مصدوم بودند شرایط ایده آلی ندارند و دو سه بازیکن مصدوم هم داریم که از تیم کنار هستند. با آمدن من هنوز شرایط ایده آل نشده و این مصدوم ها فردا جایشان خالی است و بازیکنانی که هستند قطعا بهترین عملکرد را خواهند داشت تا بتوانیم فردا به موفقیت برسیم.
 
بابت چنین تیمی به عنایتی تبریک می گویم
نکونام درباره تیم هوادار عنوان کرد: اول به دوست خودم رضا عنایتی تبریک می‌گویم بابت داشتن چنین تیم خوبی. می‌دانم کار در لیگ یک و تیم بابا آوردن خیلی است مخصوصا اینکه سال گذشته خودش تنها بود و ما با هم در ارتباط بودیم. کار سخت و بزرگی را انجام داد و به او و مجموعه هوادار تبریک می‌گویم.
 
هوادار در دفاع فوق العاده سخت گیر است
او ادامه داد: بازی های این تیم را که نگاه می‌کنیم می‌بینیم تیم با کیفیتی هستند؛ مخصوصا بازی با سپاهان. وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم با کیفیت هستند و موقعیتی به تیم حریف نداده‌اند. با پنج دفاع واقعا خوب دفاع می‌کنند و تیمی هستند که سعی می‌کنند از تک موقعیت ها و ضد حمله ها استفاده کنند. شرایط دفاعی تیمشان فوق العاده سخت گیر هستند و خوب کار می‌کنند و در ضد حمله هم خطرناک هستند. بازی هایشان را آنالیز کردیم و شناخت کافی از تیمشان داریم و امیدوارم فردا بازیکنان بهترین عملکردشان را داشته باشند و بتوانیم به موفقیت برسیم.
 
به احسان مرادیان اعتماد کامل دارم
سرمربی فولاد درباره جذب گلر خارجی توضیح داد: من روزی که آمدم یک روز مانده بود نقل و انتقالات به پایان برسد و آن روز هم از صبح تا شب به همراه آقای گرشاسبی که از صبح تا شب کنار هم نشسته بودیم و می‌خواستیم کار بازیکنان جدید را درست کنیم خارج کردن بازیکن از لیست سخت بود و اضافه کردن. گلر سوری هم به من پیشنهاد شد ولی من به احسان مرادیان اعتماد کامل دارم. سال گذشته هم در جام حذفی برای ما بازی کرد و تا فینال هم کنار هم بودیم و با هم کار کردیم و شناخت کامل از هم داریم. برای من مربی ساده ترین کار این است که بگویم بازیکن را می‌خواهم و بعد هم اگر خواستم به او بازی بدهم ولی با توجه به مبلغی که می‌خواست و شرایطی که داشت به نظر من احسان مرادیان کاملا گلر آماده و خوبی است و نیاز نداریم بخواهیم پول بیهوده ای برای گرفتن بازیکنی که بهتر از او را داریم خرج کنیم. گلر تیم ملی سوریه گلر با کیفیت و خوبی است ولی ما با کیفیت تر و بهتر از او داریم و صلاح بود نگه داریم که انشاالله در نیم فصل چند خرید خوب داشته باشیم.
 
لیست ما کاملا پر شده و جای خالی نداریم!
نکونام ادامه داد: یک گلر برزیلی مد نظر من بود ولی به هر حال چون سه خارجی ما پر بود نمی‌توانستیم کاری انجام بدهیم. مشکلاتی داشتیم که خالی کردن لیست زیر ۲۳ سال و بزرگسالان بود‌. بازیکن آزاد هم می‌توانیم بگیریم اما لیستمان جا ندارد چون لیست ما کاملا پر شده و تحویل فدراسیون شده و لیست بازیکنان داخلیمان هم پر شده. بازیکن داخلی که بتواند در حد نام فولاد باشد واقعا نیست. فولاد باید بازیکنانی جذب کند که یا آینده درخشانی داشته باشند یا بازیکنانی باشند که در حد نام فولاد باشند که تصمیم گرفته شد که نگه داریم و شرایط را حفظ کنیم برای نیم فصل که انشاالله  بازیکنان باکیفیتی بگیریم.
 
بهترین بازیکنان نقل و انتقالات بازیکنان ما بودند
نکونام مدیریت آذری در فولاد در فصل های گذشته  درباره تغییرات مربی ها در لیگ برتر و فرصت چهار هفته ای فولاد به ویسی گفت: در مورد تیم های دیگر دوست ندارم صحبت کنم و می‌توانم درباره کاری که خودم انجام می‌دهم و کسانی که با آنها کار می‌کنم صحبت کنم. آقای آذری یکی از مدیران خوب و موفق کشور ما هستند. من صحبت های خوبی را هم اول فصل و هم وقتی قرار شد به فولاد اضافه شوم با آقای گرشاسبی داشتم و نقطه نظرات ایشان هم بابت این اتفاقات این نیست. من صحبت کردم و لازم است واقعیت ها را بگویم. تمام تمرکز ایشان روی کار و موفقیت فولاد است. نگه داشتن این بازیکنان کار سختی بود چون پنجرخ نقل و انتقالاتی تیم بسته بود و بازیکنان خارجی و داخلی با پیشنهادات کلانی که به بازیکنان می‌شود و مخصوصا تیم ما که چون عملکرد خوبی در دو فصل داشت بهترین بازیکنان نقل و انتقالات بازیکنان تیم ما بودند و این اتفاق افتاد و چهار پنج بازیکن جدا شدند ولی آقای گرشاسبی از روز اول سعی کردند تیم را حفظ کنند. گرچه من اینجا نبودم ولی کار، کار بزرگی بود.
 
سیمئونه چند جام در اتلتیکو گرفته است؟
وی افزود: ثبات همیشه به موفقیت ختم می‌شود. ما از سال اولی که آمدیم و آقای رضایی حضور داشتند و بعد آقای آذری آمدند همین اتفاق افتاد. ثبات همیشه به موفقیت ختم می‌شود حتی کم ولی آخر آن موفقیت است. ثبات مخصوصا در فوتبال بیشتر نیاز است. چیزی که در فوتبال ما باید در نظر بگیریم این است که آیا ثبات منجر به موفقیت می‌شود یا خیر. این موفقیت می‌تواند در یک ماه باشد یا یک فصل یا در یک پروسه بلند مدت. من همیشه یک مثال و یک الگو برای خودم دارم که دوست دارم در فوتبال ایران این صحبت انجام شود‌؛ اتلتیکو مادرید که من خودم آنجا بازی می‌کردم و آقای سیمئونه گران ترین مربی دنیا هستند به اتلتیکو مادرید آمدند. اگر اشتباه نکنم ۱۱-۱۲ سال است ایشان آنجا هستند. چند جام گرفته‌اند؟ هر سال که جام نگرفتند اما اتلتیکو مادرید نگاه کرده که ببیند می‌تواند با این مربی به خواسته هایی که دارد برسد یا خیر. تا فینال چمپیونزلیگ رقته، لالیگا را برده، جام حذفی را برده و همه این اتفاقات افتاده اما می‌خواهم ببینم چند جام در این یازده سال برده‌اند. برنامه ای نیست که هر سال که سه یا چهار جام است هنه حام ها ببرند اما می‌بینند موفقیت تیمشان با این مربی اتفاق می‌افتد یا خیر و بعد برنامه ریزی می‌کنند. این شرایط در فوتبال دنیا است و ما نمی‌توانیم خودمان را با دنیا مقایسه کنیم. در کشورهای عربی یک مدل مربیگری می‌کنندو در کشور ما یک مدل. امیدوارم ما به روش حرفه ای نگاه کنیم.
 
در فوتبال ثبات را کم داریم
نکونام گفت: من همیشه گفتم ثبات مدیریتی به تیم های فوتبال خیلی کمک می‌کند. اینکه ما ثبات مدیریتی نداریم قطعا ثبات  مربی و بازیکن هم زیر سوال می‌رود. الان همه قراردادها یک ساله شده و برای همین موضوع است. بازیکن نمی‌داند سال بعد مربی کیست و مدیر کیست و در باشگاه چه اتفاقی می‌افتد. این ثبات خیلی کمک می‌کند هم به من و هم به مدیرعامل و هم به بازیکن و این چیزی است که ما در فوتبال کم داریم و مختص به هیچ باشگاهی نیست و ما در فوتبال این را کم داریم.
 
وقتی تیم گل می‌خورد کل مجموعه اشتباه می‌کنند
سرمربی فولاد مشکلات خط دفاعی فولاد و برنامه او برای بهبود این ضعف گفت: قطعا ما آنالیز کاملی از نقاط قوت و ضعف تیم پارسال خودما داشتیم و اتفاقاتی که در چند بازی افتاده، نقاط قوت و ضعف را بررسی کردیم و به نتایج خوبی رسیدیم. اینکه بگوییم نقطه ضعف ما دفاع است اینطور نیست. نقطه ضعف ما دفاع تیمی ماست. تیم ما باید یاد بگیرد با هم دفاع می‌کنیم و با هم حمله می‌کنیم. اینکه بگوییم یک دفاع یا خط دفاعی با دروازه بان اشتباه کرده که گل خوردیم اینطور نیست. وقتی یک تیم گل می‌خورد کل مجموعه اشتباه می‌کنند و منجر به موقعیت و گل می‌شود و ما کار کردیم و تمرکز بازیکنان را بالا بردیم که هرکسی روی کار خودش تمرکز کند هر کسی در فوتبال دنیا در مربیگری یک فلسفه دارد. با توجه به خواسته ای که باشگاه، تیم و بازیکنانی که می‌توانی جذب کنی و پتانسیلی که داری، باید یک سیستم برای بازی طراحی کنی. پارسال پنجره فولاد بسته بود و ما با همان پنجره بسته، با بازیکنانی که داشتیم و جمع کرده بودیم به موفقیت رسیدیم. نکته مهم این است که تیمی که دو سال به موفقیت رسیدند را به شرایط ایده آل برسانیم و به خودباوری برسند که می‌توانند نتایج خوبی را رقم بزنند.
 
باشگاه فولاد حق کسی را ناحق نمی‌کند
وی با اشاره به عدم پرداخت پاداش قهرمانی جام حذفی بازیکنان فولاد اظهار داشت: هر تیم و هر باشگاه و مخصوصا باشگاه‌هایی که قهرمان می‌شوند، پاداشی برای همه در نظر می‌گیرند. شخص آقای مهندس ابراهیمی که نگاه ویژه‌ای به فواد خوزستان دارند، به اعضای تیم پاداشی دادند. من خودم نه پیگیری کردم و نه چیزی اما باشگاه فولاد باشگاه بزرگی است و هیچ وقت طلبکار و شاکی ندارد و هیچ وقت حق کسی را ناحق نمی‌کند. وقتی آمدیم جلسه ای با آقای گرشاسبی و هیئت مدیره داشتیم و باعث شد پاداش بازیکنان هم پرداخت شود. بازیکنان نگرانی ندارند و تنها چیز این است که باید تلاش کنند برای موفقیت و در کنار آن مجموعه فولاد خوزستان قدردان آنها خواهند بود.
 
بلبلی بعدا اعتراف کرد...
او درباره خرید لیموچی و مشکل در ثبت قرارداد او گفت: آقای لیموچی خودشان فسخ کردند و به عنوان بازیکن آزاد آمدند و مشکلی برای ما ندارد. بازیکنی که 2-3سال پیش قرارداد بستیم (بلبلی) گفت فسخ دارم اما ارائه نکرد و بعد هم اعتراف کرد. همه اینها نشان می‌دهد ما کار درست را انجام دادیم و باشگاه فولاد  و من این رویه را دارند که به چارچوب احترام بگذاریم. مگر اینکه بازیکن یا کسی دیگر اطلاعات اشتباه بدهند. الان هم این بازیکن فسخ کرده و به فولاد آمده است.
برچسب ها: جواد نکونام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها