به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۲۷ ساعت ۲۲:۴۶
کد مطلب : ۳۰۶۰۵۳

فرانسه: شورای حکام باید علیه ایران موضع بگیرد

گروه بین‌الملل: سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت های هسته ای ایران را شدیدا نگران‌کننده خواند و از شورای حکام این نهاد خواست که پیامی محکم به ایران بفرستد.
فرانسه: شورای حکام باید علیه ایران موضع بگیرد
شورای حکام قرار است هفته آینده تشکیل جلسه بدهد. فرانسه خواستار ارسال پیام محکم  به ایران از سوی شورای حکام این نهاد بین المللی شده است.خانم آنه‌کلر لگندره در نشست خبری روز پنجشنبه ۲۷ آبان خود به خبرنگاران گفت: ایران «باید بدون فوت وقت به تعهدات و وظایفی که در قبال آژانس دارد بازگردد، همکاری با آژانس را از سر بگیرد و به تعهداتش در چارچوب برجام عمل کند».
او اظهار داشت: «شورای حکام آژانس در این زمینه باید پیامی محکم به ایران بفرستد».
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اشاره نکرد که منظورش از پیام محکم چیست، هرچند دیپلمات‌ها گفته‌اند که غیرمحتمل است قدرت‌های غربی قبل از آغاز مذاکرات وین دست به اقدامی علیه ایران بزنند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه گزارش داد که ذخایر اورانیوم بسیار غنی‌شده ایران افزایش یافته و تهران با این کار، تعهداتش را در چارچوب برجام نقض کرده است. این نهاد زیر نظر سازمان ملل برآورد کرده که ذخایر اورانیوم ایران تا ششم نوامبر، ۲۴۸۹ کیلوگرم بوده که چند برابر بیش از حد تعیین شده در توافق سال ۱۳۹۴ ایران با قدرت‌های جهانی است. ایران و قدرت‌های جهانی حاضر در برجام قرار است مذاکرات خود را برای احیای این توافق که آمریکا از آن خارج شده و ایران هم از آن عدول کرده است، روز هشتم آذر در وین از سر بگیرند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها